Nimrad Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Vi har "sommertid", altså 7 timers dager i juni, juli og august og har da 1795 timer per år Lenke til kommentar
Gjest 17654...6e1 Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Theo343 skrev (23 timer siden): I hvilken type bedrift? En SaaS bedrift Anonymous poster hash: 17654...6e1 Lenke til kommentar
Gjest abcc6...ff3 Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 Stillingstittel: Konsulent (systemutvikling) Sektor: Privat, et av de store konsulenthusene Erfaring: 6 år Alder: 30 år Utdanning: Sivilingeniør Goder: Mobil, bredbånd, rabatter, ekstra ferieuke Lønn: 900 000 + 75 000 (bonus) + sertifiseringsbonuser Anonymous poster hash: abcc6...ff3 Lenke til kommentar
Aksjeladden Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 Noen her som jobber i Intility og kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe der? Er det gode vilkår? Synes det virker som en spennende bedrift som stadig vokser. Lenke til kommentar
Gjest 7ba86...bf6 Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 hmm, er det en oversikt over de konsulentselskapene som tilbyr best lønn / goder og har det beste miljøet? Anonymous poster hash: 7ba86...bf6 Lenke til kommentar
Gjest 7ba86...bf6 Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 Stillingstittel: Senior Utvikler Erfaring: 3år Utdanning: Master Lønn: 830k Anonymous poster hash: 7ba86...bf6 Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Gjest 7ba86...bf6 skrev (9 timer siden): hmm, er det en oversikt over de konsulentselskapene som tilbyr best lønn / goder og har det beste miljøet? Anonymous poster hash: 7ba86...bf6 Omtrentlig snittlønn for noen av de større konsulentselskapene. Dette er lønn utbetalt i 2021 delt på antall ansatte per dags dato. Webstep 978.000 Accenture 901.000 Miles 839.000 Bekk 833.000 Capgemini 776.000 Bouvet 738.000 Atea 724.000 Netlight 710.000 Evry 707.000 Crayon 677.000 Sopra Steria 668.000 Merk at hierarkiske organisasjoner som Capgemini og Accenture har mange høye lederlønninger som trekker opp, mens flate organisasjoner som Webstep og Miles har et lønnssnitt som gir et riktigere bilde av hva den enkelte konsulent tjener. Miljø og goder er mer subjektivt. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Hvis du vil ha best lønn er frilans best. https://www.kode24.no/artikkel/utviklere-i-det-offentlige-tjener-minst-selvstendige-konsulenter-mest/74620539 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Blåbær skrev (1 time siden): Hvis du vil ha best lønn er frilans best. https://www.kode24.no/artikkel/utviklere-i-det-offentlige-tjener-minst-selvstendige-konsulenter-mest/74620539 Definitivt. Er jo også bra marked for tiden. Personlig skulle jeg gjerne gått frilans, men med kun 2 års erfaring er det litt tidlig. Venter gjerne et år eller to til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Husk på at stilling også kan være korrelert med erfaring og spesialisering. Selvstendige konsulenter er ofte svært erfarne folk. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 On 7/2/2022 at 10:46 PM, Aksjeladden said: Noen her som jobber i Intility og kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe der? Er det gode vilkår? Synes det virker som en spennende bedrift som stadig vokser. Usikker på Intillity men om det er som Basefarm så er har jeg ikke hørt mye positivt fra andre som har jobbet der. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) On 7/3/2022 at 12:33 AM, Guest 7ba86...bf6 said: Stillingstittel: Senior Utvikler Erfaring: 3år Utdanning: Master Lønn: 830k Anonymous poster hash: 7ba86...bf6 Interessant at man blir senior med 3 års erfaring. Disse titlene samt "spesialist" og "ekspert" er helt utvannet blitt. Endret 4. juli 2022 av Theo343 5 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Aksjeladden skrev (På 2.7.2022 den 23.46): Noen her som jobber i Intility og kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe der? Er det gode vilkår? Synes det virker som en spennende bedrift som stadig vokser. De virker ok på ballen i lønnsjusteringene sine og har klart å holde på de jeg kjenner over mange år, så det er et godt tegn i hvert fall. Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Stillingstittel: Seniorkonsulent, mellomstort konsulenthus på Østlandet. Erfaring: 11 år Alder: 38 Arbeidsoppgaver: Utvikling / arkitekt / prosjektleder hos kunde samt hjelper en god del internt i konsulentfirma med fag Utdanning: Sivilingeniør Årsinntekt: Ca 1.450.000, derav ca 500.000 bonus Goder: Parkering ved behov, ekstra ferieuke, ellers standard goder, turer, mobil, data, tøy osv. Betaler sykt mye skatt så ikke interessant å gå mer opp i lønn, prøver heller på andre goder de siste årene som ekstra ferie osv. Har noen ekstra goder nå verdt ganske mye som ikke er tatt med eller spesifisert for å anonymisere. Kjører nokså tøffe lønnsforhandlinger. Du kan være jovial resten av året. Er i et firma med mye rom for å ta på seg ansvar, som gir meg mulighet til å gjøre på mer av det jeg liker samtidig som jeg kan argumentere med bidragene i lønnsforhandlinger. Jobber rundt 2250+ timer per år. Endret 4. juli 2022 av Phantom Software Typo 2 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 Phantom Software skrev (10 timer siden): Jobber rundt 2250+ timer per år. 500 timer overtid? Det er ikke lovlig på noen som helst måte. Tror du bør roe ned før du blir helt utbrent. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 Phantom Software skrev (10 timer siden): Stillingstittel: Seniorkonsulent, mellomstort konsulenthus på Østlandet. Erfaring: 11 år Alder: 38 Arbeidsoppgaver: Utvikling / arkitekt / prosjektleder hos kunde samt hjelper en god del internt i konsulentfirma med fag Utdanning: Sivilingeniør Årsinntekt: Ca 1.450.000, derav ca 500.000 bonus Goder: Parkering ved behov, ekstra ferieuke, ellers standard goder, turer, mobil, data, tøy osv. Betaler sykt mye skatt så ikke interessant å gå mer opp i lønn, prøver heller på andre goder de siste årene som ekstra ferie osv. Har noen ekstra goder nå verdt ganske mye som ikke er tatt med eller spesifisert for å anonymisere. Kjører nokså tøffe lønnsforhandlinger. Du kan være jovial resten av året. Er i et firma med mye rom for å ta på seg ansvar, som gir meg mulighet til å gjøre på mer av det jeg liker samtidig som jeg kan argumentere med bidragene i lønnsforhandlinger. Jobber rundt 2250+ timer per år. 820 ish fast? Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 1 hour ago, nirolo said: 500 timer overtid? Det er ikke lovlig på noen som helst måte. Tror du bør roe ned før du blir helt utbrent. Har en såkalt «særlig uavhengig stilling» eller hva det nå er. Jeg er heller ikke pålagt å jobbe alle de timene ekstra, men føler jeg bør jobbe en del av de for å gjøre en god jobb. For kunden jobber jeg ca 100%, men jeg kunne ha jobbet mindre hos kunde og brukt mer av den tiden på de andre oppgavene. Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 1 hour ago, Salvesen. said: 820 ish fast? Tror det er 918 nå etter siste justering. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 Phantom Software skrev (23 minutter siden): Har en såkalt «særlig uavhengig stilling» eller hva det nå er. Jeg er heller ikke pålagt å jobbe alle de timene ekstra, men føler jeg bør jobbe en del av de for å gjøre en god jobb. For kunden jobber jeg ca 100%, men jeg kunne ha jobbet mindre hos kunde og brukt mer av den tiden på de andre oppgavene. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/ledende-og-sarlig-uavhengige-stillinger/#Arbeidsgiverskalsørgeforforsvarligarbeidstid Sitat Alle arbeidstakere, også de med ledende og særlig uavhengige stillinger, har krav på forsvarlig arbeidstid. Det er arbeidsgivers plikt å sikre dette. Det betyr blant annet at arbeidsgiver skal vurdere de helse-, velferds- og sikkerhetsmessige belastningene av arbeidstiden for alle ansatte. 500 timer ekstra betyr at du i snitt har 2 timer ekstra arbeide hver arbeidsdag hele året. Det er veldig mye. Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 5 hours ago, nirolo said: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/ledende-og-sarlig-uavhengige-stillinger/#Arbeidsgiverskalsørgeforforsvarligarbeidstid 500 timer ekstra betyr at du i snitt har 2 timer ekstra arbeide hver arbeidsdag hele året. Det er veldig mye. Joda, men det går i selvpålagte perioder. Noen veldig intensive, og så noen mye roligere. Jeg føler det med særlig uavhengig stemmer for min del, siden det faktisk er jeg selv som velger å jobbe så mye. Sjefen ville ikke pålagt meg å jobbe noe utover vanlig tid. Men i praksis da kunne jeg ikke tatt på meg så mye ekstra, som ville påvirket bonus, og jeg ville heller ikke klart å jobbe så mye hos kunde, som også ville påvirket bonus. Jeg forsøker å få opp fastlønn og andre avtalte goder mest mulig, så er ekstra mye bonus og lønn en mulighet jeg har nå siden jeg har mulighet til å jobbe mye disse årene og siden jeg fortsatt søker å lære meg mest mulig nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå