Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest dc0ba...f6f
2 hours ago, goofymcduck said:

Er det noen som har erfaring fra Sopra Steria? Hvordan er de når det gjelder lønn? Er det gode lønnsjusteringer, og hva vil disse potensielt ligge på? Gjerne del erfaringer

Har snart 3 års erfaring. Nivå 1 internt. Ligger på 710 000 nå. 

Anonymous poster hash: dc0ba...f6f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest c8099...932

«Erfaren prosjektleder» i Sopra Steria lurer jeg på å slenge inn en søknad på da jeg har drevet mye med dette internt i en bedrift de siste årene. Men hva slags lønnsnivå kan jeg forvente her egentlig? Der jeg jobber nå tjener jeg rundt 1 mill fastlønn og 200-300k bonus. Ligger an til et opprykk om ikke veldig mange år med 1,3-1,4 fastlønn og tilsvarende høyere bonus.

Anonymous poster hash: c8099...932

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Guest c8099...932 said:

«Erfaren prosjektleder» i Sopra Steria lurer jeg på å slenge inn en søknad på da jeg har drevet mye med dette internt i en bedrift de siste årene. Men hva slags lønnsnivå kan jeg forvente her egentlig? Der jeg jobber nå tjener jeg rundt 1 mill fastlønn og 200-300k bonus. Ligger an til et opprykk om ikke veldig mange år med 1,3-1,4 fastlønn og tilsvarende høyere bonus.

Eneste mulighet for dette lønnsnivået som konsulent er enten å være partner i konsulentselskap eller drive eget selskap.

Lenke til kommentar
Gjest c8099...932
ps5 skrev (59 minutter siden):

Eneste mulighet for dette lønnsnivået som konsulent er enten å være partner i konsulentselskap eller drive eget selskap.

Men kan jeg i det minste passere millionen tenker du?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest c8099...932 said:

Men kan jeg i det minste passere millionen tenker du?

Ja men hvorfor i all verden ønsker du å bytte til å bli konsulent for mindre lønn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
goofymcduck skrev (På 13.4.2025 den 1.06):

Er det noen som har erfaring fra Sopra Steria? Hvordan er de når det gjelder lønn? Er det gode lønnsjusteringer, og hva vil disse potensielt ligge på? Gjerne del erfaringer

Jeg jobbet der fra 2021 til 2024, i "Apps" enheten, og jobbet med CRM. Gikk fra 830K i base til 985K ila de årene og når jeg sluttet så var jeg "Manager" og hadde bonus på 50K. 

De tilbyr også 10K i sertifiseringsbonus. 

Endret av thomassit0
Lenke til kommentar
31 minutes ago, thomassit0 said:

Jeg jobbet der fra 2021 til 2024, i "Apps" enheten, og jobbet med CRM. Gikk fra 830K i base til 985K ila de årene og når jeg sluttet så var jeg "Manager" og hadde bonus på 50K. 

De tilbyr også 10K i sertifiseringsbonus. 

Det er ofte store forskjeller i lønn selv om man er på samme nivå, man kan tjene godt over 1m som «Manager».

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk tilbud på 1.25M fastlønn for 4-5 år siden som skyarkitekt hos Sopra Steria. 12-13 års erfaring. Selv om lønnutviklingen har stagnert noe de siste årene, så kan jeg ikke se for meg at den har gått nedover. Så tenker det bør være gode muligheter for 1M+ som senior og opp.

Lenke til kommentar
Gjest c8099...932
NoTrace skrev (4 timer siden):

Fikk tilbud på 1.25M fastlønn for 4-5 år siden som skyarkitekt hos Sopra Steria. 12-13 års erfaring. Selv om lønnutviklingen har stagnert noe de siste årene, så kan jeg ikke se for meg at den har gått nedover. Så tenker det bør være gode muligheter for 1M+ som senior og opp.

Takk for svar på dette. Da tar jeg sjansen og sender en søknad.

Lenke til kommentar
Gjest abdf1...678

Hva kan man forvente i lønn som utvikler i et konsulentselskap i Oslo i dag? 15 år erfaring. Fulltidsoppdrag ute hos kunde.

Anonymous poster hash: abdf1...678

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guest abdf1...678 said:

Hva kan man forvente i lønn som utvikler i et konsulentselskap i Oslo i dag? 15 år erfaring. Fulltidsoppdrag ute hos kunde.

Backend, frontend, fullstack, devops? gitops? arkitektur?

Lenke til kommentar
Gjest abdf1...678
1 hour ago, ps5 said:

Backend, frontend, fullstack, devops? gitops? arkitektur?

Skulle presisert det. Dataplattformer, oracle.

Lenke til kommentar
Gjest 19c61...35b

Hva kan man forvente i lønn som nyutdannet COBOL-utvikler i dag?

Anonymous poster hash: 19c61...35b

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest 19c61...35b said:

Hva kan man forvente i lønn som nyutdannet COBOL-utvikler i dag?

Anonymous poster hash: 19c61...35b

Nyutdannet cobol utvikler, hvordan i det hele tatt er det mulig?  Bank/finans/forsikring som fremdeles har noe skikkelig legacy i produksjon er vel stedet å lete. I 1999 ville du hatt ekstremt godt betalt.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (29 minutter siden):

Nyutdannet cobol utvikler, hvordan i det hele tatt er det mulig?  Bank/finans/forsikring som fremdeles har noe skikkelig legacy i produksjon er vel stedet å lete. I 1999 ville du hatt ekstremt godt betalt.

Tja, SAP er vell basically COBOL. Mye arbeid der.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 minutt siden):

Da gir nok diverse sap sertifisering noe mer mening. 
image.thumb.png.026681d841fd8030455e7837269210f9.png

Jeg har lite erfaring med det selv foruten å hjelpe folk med SAP config og se over noe integrasjonskode mot det systemet jeg jobber med. Men har snakket en del med SAP utviklere over årene og har forstått det er basically bygget på COBOL selv om det nå finnes python? Alternativer. Dog er det 'uendelig' med spaggettikode som fortsatt kjører på gammelt i varehus verden rundt med mer. Også vanskelig å få tak i folk, vistnok.

Så til personen som spurte anbefaler jeg å se til Tyskland/intralogistikk :)

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg har lite erfaring med det selv foruten å hjelpe folk med SAP config og se over noe integrasjonskode mot det systemet jeg jobber med. Men har snakket en del med SAP utviklere over årene og har forstått det er basically bygget på COBOL selv om det nå finnes python? Alternativer. Dog er det 'uendelig' med spaggettikode som fortsatt kjører på gammelt i varehus verden rundt med mer. Også vanskelig å få tak i folk, vistnok.

Så til personen som spurte anbefaler jeg å se til Tyskland/intralogistikk :)

Dette er nok et felt som er ekstremt godt egnet for ai, jeg ville i hvert fall ikke startet på karrierebygging her nå om jeg ikke allerede var etablert (ikke jeg men altså da hypotetisk). Men tipper du tråkket på noen ømme sap tær her uten å være sikker 😄

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...