Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest fd9ec...1a7
Gjest b1e1b...5f0 skrev (43 minutter siden):

Stilling: Konsulent innenfor Data Engineering og Data Analytics

Erfaring: 4 år

Utdanning: Bachelor i Økonomi og adm.

Lønn: 750000 
Alder: 30

Jeg har i dag fast lønn, men har veldig lyst til å gå over til et selskap som har provisjon. Hvilke selskaper er det der ute som tilbyr provisjonslønn? Jeg vet at blant annet Webstep og Miles tilbyr dette. Tenker hovedsaklig 60/40, men er åpen for det meste.

Anonymous poster hash: b1e1b...5f0

Webstep, Cloudberries, Knowit, Boitano, Miles med flere har en variant av 60/40 - Forskjellen mellom dem ligger grovt sett i bedre lønn på benk vs i oppdrag, variasjon i bonusordninger og mulighet for aksjekjøp eller ikke. 

Anonymous poster hash: fd9ec...1a7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest fd9ec...1a7 skrev (2 timer siden):

Webstep, Cloudberries, Knowit, Boitano, Miles med flere har en variant av 60/40 - Forskjellen mellom dem ligger grovt sett i bedre lønn på benk vs i oppdrag, variasjon i bonusordninger og mulighet for aksjekjøp eller ikke. 

Anonymous poster hash: fd9ec...1a7

Jeg snakket med Cloudberries for ca. 1 år siden, og da ga de 20.000 før skatt hvis man ikke er i oppdrag. Det blir litt risky for min del, mtp. faste kostnader som må dekkes. Webstep har jeg hørt gir ca. 700 000 i fast lønn + provisjon, noe som er ganske innafor for min del.

Vet du hvordan lønnsmodellen til Knowit og Miles er? Boitano hørtes ikke aktuelt ut ettersom de befinner seg i Stavanger.

Jeg kan også nevne Gritera, som skriver om lønnsmodellen sin her. Men det er mulig jeg ikke har nok erfaring til å begynne der.

Minus 1 virker også som et kult lite selskap, med kun 4 arbeidsdager* i uken. https://wiki.minus1.no/lonn

Forslag til flere selskaper mottas med glede. :) 

EDIT: Ser at Boitano har kontorer i Oslo også, men virker ikke som at de ønsker seg hovedsaklig Database-folk.

Endret av yoto0202
Lenke til kommentar
Gjest db574...ea0

Er det noen som vil dele Nitos lønnsstatistikk på medianlønn i privatsektor fra eksamens år 2017 fram til nå? 

Anonymous poster hash: db574...ea0

Lenke til kommentar
3 hours ago, yoto0202 said:

Jeg snakket med Cloudberries for ca. 1 år siden, og da ga de 20.000 før skatt hvis man ikke er i oppdrag. Det blir litt risky for min del, mtp. faste kostnader som må dekkes. Webstep har jeg hørt gir ca. 700 000 i fast lønn + provisjon, noe som er ganske innafor for min del.

Nå er jeg litt kjip for vil ikke dele for mye om hvor i landet jeg jobber, men mener at sånt som Webstep, Boitano osv er oppskrytt. Altså, mange hyggelige folk, men i praksis ikke særlig forskjell på et standard konsulentselskap med en bonusmodell knyttet noe til faktureringsgrad, som de aller fleste har. 

Blank brøt ut fra Bekk, Boitano og Knirkefritt brøt ut av Webstep osv osv. Kjenner til de fleste som startet de selskapene. Det er samme greia. De som bryter ut og startet nytt bil jo rike om de får det til. Om du er en konsulent med på lasset er det mye av det samme uansett.

Generelt må jeg si det er svært mange oppegående og hyggelige folk. Jobb et sted du har bra miljø og trivsel. Lønna kommer etter innsatsen.

Endret av Phantom Software
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...