NoTrace Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember On 3.12.2024 at 1:03 PM, SahandJ said: God damn. Jeg vet at det ikke er bra, men kjenner jeg er litt sjalu nå. Sinnsyk god lønn, pensjonsordning, feria, aksjeprogram osv. Om jeg visste hva jeg må gjøre for å komme meg til der du er nå så hadde jeg 100% gjort det, men tviler på at det noensinne skjer. Jaja, du har gjort en sabla bra jobb tenker jeg, og det skal du ha ros for. Det er nok en kombinasjon av en god dose flaks og stor interesse for faget. Jeg har alltid likt å teste ny teknologi, finne bruksområder osv. og har således opparbeidet meg attraktiv kompetanse over årene. Flaksen er mer i form av at denne type stilling ble åpnet i Norge, da dette er en mer typisk amerikansk rolle. Jeg rapporterer også til USA, og har tilsvarende amerikansk kompensasjonsplan (dog noe lavere grunnlønn enn der borte). Nå er ikke alt rosenrødt heller. Jeg har en global rolle, og har et lite fagteam som jeg har det faglige/tekniske ansvaret for (ikke HR ansvar) i USA og Europa, men dekker selv APAC regionen + nøkkelprosjketer i resten av verden. Det betyr at arbeidstidene i perioder er noe ukurante, dog klarer jeg å balansere det til en viss grad (jobber aldri helg, og prøver å holde ettermiddager fri for å være med familien/barna). Men jeg trives med det, og jobben i dag består i å jobbe utelukkende med cutting edge teknologi, bygge løsninger og integrasjoner med disse og definere vår produktstrategi osv. Lenke til kommentar
Gjest 21b84...b9f Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Lov til å spørre om du jobber for hyperscaler? Eller er det annen US tech company(type SaaS)? Anonymous poster hash: 21b84...b9f Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Jeg jobber i FAANG/MANGA, ja. Lenke til kommentar
Gjest 09240...d8a Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Er det noen som har noen erfaringer rundt selskapet Sonat? Anonymous poster hash: 09240...d8a Lenke til kommentar
Gjest 19c61...35b Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Har i dag rolle som senior utvikler med en årslønn på 1,2. Har fått bekreftet at jeg får et tilbud som CTO neste uke. Dette er snakk om enterprise segment, hvor jeg vil ha ansvar for norske enhet. Noen som vet ca. hva jeg bør jkunne forvente i lønn i et slik hopp, så jeg kan ha noe å forventningsstyre og forhandle med inn mot tilbud? Anonymous poster hash: 19c61...35b Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember Gjest 19c61...35b skrev (På 13.12.2024 den 6:09 PM): Har i dag rolle som senior utvikler med en årslønn på 1,2. Har fått bekreftet at jeg får et tilbud som CTO neste uke. Dette er snakk om enterprise segment, hvor jeg vil ha ansvar for norske enhet. Noen som vet ca. hva jeg bør jkunne forvente i lønn i et slik hopp, så jeg kan ha noe å forventningsstyre og forhandle med inn mot tilbud? Anonymous poster hash: 19c61...35b Jeg gikk fra rolle som seniorutvikler til CTO i 2021. Hadde faktisk akkurat 1,2 den gangen jeg og. Hva du kan få i lønn avhenger av hvor god økonomi det er i virksomheten og hvor god du er til å forhandle. Jeg beholdt samme lønnsnivå, men fikk en del aksjeopsjoner. Sett i ettertid skulle jeg nok vært hardere i forhandlingene. Generelt sett er det ofte mer å gå på når det kommer til aksjer og bonus i den type stillinger. Bonus bør knyttes mot konkrete milepæler, da er det lettere å argumentere for mer. Lenke til kommentar
microsoften Skrevet fredag kl 10:30 Del Skrevet fredag kl 10:30 (endret) Fått jobbtilbud med 800k fastlønn. Fleksitid ordning, god pensjon, reiseforsikring, overtidsbetalt. Stilling: Data Engineer Erfaring: 2 år Sted (Vestland) Burde jeg forhandle på lønn? Endret fredag kl 10:39 av microsoften Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet fredag kl 10:49 Del Skrevet fredag kl 10:49 microsoften skrev (15 minutter siden): Burde jeg forhandle på lønn? Ser helt innafor ut. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 11:02 Del Skrevet fredag kl 11:02 30 minutes ago, microsoften said: Fått jobbtilbud med 800k fastlønn. Fleksitid ordning, god pensjon, reiseforsikring, overtidsbetalt. Stilling: Data Engineer Erfaring: 2 år Sted (Vestland) Burde jeg forhandle på lønn? I dagens marked ville jeg umiddelbart akseptert dette. Med så lite erfaring antar jeg du har en del kapasitet til overtid så dette kan være mye verdt. Lenke til kommentar
microsoften Skrevet fredag kl 11:08 Del Skrevet fredag kl 11:08 Gavekort skrev (18 minutter siden): Ser helt innafor ut. Som i innafor å forhandle, eller innafor å akseptere 😅 finner ikke så mye statistikk over data engineer lønn i Norge - derfor jeg spør her Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet fredag kl 11:11 Del Skrevet fredag kl 11:11 microsoften skrev (1 minutt siden): Som i innafor å forhandle, eller innafor å akseptere 😅 finner ikke så mye statistikk over data engineer lønn i Norge - derfor jeg spør her Innafor å akseptere. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 12:19 Del Skrevet fredag kl 12:19 1 hour ago, microsoften said: finner ikke så mye statistikk over data engineer lønn i Norge - derfor jeg spør her https://kodejobb.no/lonn Lenke til kommentar
microsoften Skrevet fredag kl 12:30 Del Skrevet fredag kl 12:30 ps5 skrev (9 minutter siden): https://kodejobb.no/lonn Hei, takk! Finner ikke data engineer som rolle, men kanskje data scientist funker? Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet i går, 06:24 Del Skrevet i går, 06:24 Enig i at tilbudet er bra, men det er lov å prøve å forhandle litt. Tilbudet forsvinner ikke av den grunn. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 3 hours ago, Stvgr said: Enig i at tilbudet er bra, men det er lov å prøve å forhandle litt. Tilbudet forsvinner ikke av den grunn. Man kan alltid forhandle, men å forhandle på et åpenbart godt tilbud kan reise noen flagg. Jeg ville her bare takket og bukket. Med ti år + erfaring og gjerne flere parallelle tilbud stiller dette seg annerledes. Lenke til kommentar
microsoften Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Nåværende jobb - Data analyst: 735k fast, 7% pensjon, hjemmekontor, konsulent Ny jobb tilbud - Data engineer: 800k fast, 5% pensjon, ikke hjemmekontor, inhouse Ellers mye likt av goder Endret 22 timer siden av microsoften Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden microsoften skrev (18 minutter siden): Nåværende jobb - Data analyst: 735k fast, 7% pensjon, hjemmekontor, konsulent Ny jobb tilbud - Data engineer: 800k fast, 5% pensjon, ikke hjemmekontor, inhouse Ellers mye likt av goder Jeg hadde prøvd meg på pensjon og hjemmekontor, sistnevnte er det nok enkelt å lage en avtale på førstnevnte muligens men ofte er det likt over hele selskapet. Men lønnsforskjellen er liten om du regner med pensjon samt økte kostnader pga ikke hjemmekontor. Jeg hadde nok takket nei og prøvd videre. Lenke til kommentar
microsoften Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Salvesen. skrev (7 minutter siden): Jeg hadde prøvd meg på pensjon og hjemmekontor, sistnevnte er det nok enkelt å lage en avtale på førstnevnte muligens men ofte er det likt over hele selskapet. Men lønnsforskjellen er liten om du regner med pensjon samt økte kostnader pga ikke hjemmekontor. Jeg hadde nok takket nei og prøvd videre. Vet ikke om det er så lett å få høyere lønn enn dette gitt at jeg har to års erfaring, og skal bytte beite fra Data analyst til Data Engineering. Synes arbeidsoppgavene virker spennende. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden microsoften skrev (4 minutter siden): Vet ikke om det er så lett å få høyere lønn enn dette gitt at jeg har to års erfaring, og skal bytte beite fra Data analyst til Data Engineering. Synes arbeidsoppgavene virker spennende. Da er det ett godt bytte, trivsel er number one:) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Salvesen. skrev (7 minutter siden): førstnevnte muligens men ofte er det likt over hele selskapet. Det er vel i loven bare lov til å skille på ulike grupper av ansatte (typ feks om man er leder eller ei) når det kommer til pensjon. Så det er vanskelig / umulig å forhandle på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå