Gå til innhold

Skjermkortet tatt kvelden?

Pin

Anbefalte innlegg

Jeg har et gainward gf4 ti4600 kort. Det har 2 dvi utganger med overgang til analog, det har også 1 tv utgang/ ingang. Tidligere har jeg brukt dvi utgang 2 og tv ut kontakten. Når jeg da har skullet se film på tvn har skjermen slått seg av for og få desktop over på tvn.

I går fant jeg ut at hvis jeg brukte dvi utgang 1 og tv ut kunne de kjøre som 2 skjermer samtidig, dvs fullskjerm på tvn med film mens jeg kunne bruke pcn til andre ting ;) . Vel smart som jeg var sovna jeg foran tvn og en film i dag tidlig og stod opp rundt kl 1800, med tv ut og vanlig skjerm kjørende. Det første jeg gjorde var og lukke programmer og velge deaktiver skjerm 2 som var tv. Deretter skulle jeg reboote. Alt så normalt ut, men når boot sekvensen startet opp var det KUN masse artifakts, ikke noe vanlig skjermbilde, helt hvitt med noen røde streker på.

Når jeg prøver dvi 2 så får ikke skjermen noe signal, jeg har testet skjermen på denne laptopen jeg sitter på nå og den fungerer. Jeg har videre tatt ut skjermkortet og sett om jeg kan se noen feil på det, men det ser ikke sånn ut. Har også sjekket at alle viftene i maskinen kjører, har også resetta cmos.

Har noen noen forslag eller er det bare og sende i retur? Jeg skal teste kortet på en kompis sin maskin før jeg sender in, men har ikke tid i morra og hadde vært nice og fått fiksa dette ikveld hvis det bare er en banal feil (noe jeg ikke tror det er)

På forhånd takk for alle konstruktive svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...