Labelle Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Hei, Driver å bygger rekkverk. Er utrolig viktig at ting er så i vater som mulig. Vertfall er det gøy når ting blir rett. Fikk en smart avstandsmåler i julegave . Denne har også vater funksjon og er av typen Bosch GLM 50C. Jeg har brukt denne da den lager lyd og viser raskt om noe er skeivt. Samtidig har jeg 2 stk vater liggende som er gamle men av et annerkjent merke. Hultrafors og Stabila. begge disse viser likt mot hverandre. Men Bosch laseren mener ting skal litt mere ''andre vei'' da mener jeg 0.3-0.4 grader. Blir så usikker på hvem jeg skal stole på. Tenker at et digitalt vater er dønn nøyaktig. Men er det klokt å bruke en så liten dings på stolper som er 135cm lange. Vaterne er forsåvidt 60 cm lange. Endret 20. juni 2022 av Labelle Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Bare tull egentlig, så lenge bobla er innenfor strekene er det mer enn godt nok, treverk lever, så om noen år er det ikke sikkert det er like mye i vater lenger. Når det gjelder den lille digitale vateren så ville jeg nok hatt en lenger en ja, eventuellt legge den oppå den vanlige, regner med denne er ganske "Rett" likevel. Endret 20. juni 2022 av Dragonlove Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Dragonlove skrev (2 minutter siden): Bare tull egentlig, så lenge bobla er innenfor strekene er det mer enn godt nok, treverk lever, så om noen år er det ikke sikkert det er like mye i vater lenger. Når det gjelder den lille digitale vateren så ville jeg nok hatt en lenger en ja, eventuellt legge den oppå den vanlige, regner med denne er ganske "Rett" likevel. Joda. Jeg er bare så pirkete. Har brukt ganske lang tid på dette prosjektet. Er litt spesielt opplegg med glass slisset inn i trestolper. Så ville bare ha alt perfekt. Men er klar over snølast og nedbøying vil skje. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Labelle skrev (2 minutter siden): Joda. Jeg er bare så pirkete. Har brukt ganske lang tid på dette prosjektet. Er litt spesielt opplegg med glass slisset inn i trestolper. Så ville bare ha alt perfekt. Men er klar over snølast og nedbøying vil skje. Ja det hørtes spesiellt ut med glass slisset inn i treverk som kan bevege seg ganske mye. Skulle jeg hatt digitalt vater hadde jeg nok gått for Milwaukee sine eller noe. Endret 20. juni 2022 av Dragonlove Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg har og ett lite digitalt vater som viser helt andre verdier enn tradisjonelle vater. Så har valgt å ikke stole på det. Men er meget merkelig om digitale vater ikke skulle klare å være helt nøyaktig. Jeg har ett actionkamera som kan låse videoen i vater uten problem så teknologien er jo der. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Complexity skrev (1 minutt siden): Jeg har og ett lite digitalt vater som viser helt andre verdier enn tradisjonelle vater. Så har valgt å ikke stole på det. Men er meget merkelig om digitale vater ikke skulle klare å være helt nøyaktig. Jeg har ett actionkamera som kan låse videoen i vater uten problem så teknologien er jo der. Forventer av blå bosch viser helt rett Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 Complexity skrev (1 minutt siden): Jeg har og ett lite digitalt vater som viser helt andre verdier enn tradisjonelle vater. Så har valgt å ikke stole på det. Men er meget merkelig om digitale vater ikke skulle klare å være helt nøyaktig. Jeg har ett actionkamera som kan låse videoen i vater uten problem så teknologien er jo der. Man får jo digitalt vater på telefonen også, men jeg tror heller jeg ville valgt ett digitalt vater som var dedikert til det, den luftbobla inni ett analogt vater lyver ikke, er den midt mellom så er det 100% Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Ja stoler ikke på telefonen. Endret 20. juni 2022 av Labelle Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Luftboblen lyver nok ikke. Men samtidig kan vateret være skjevt. Begge er gamle og mye brukt. Mistet det ene i bakken senest i går. Men testet forsåvidt det med å legge det og ''klosse'' det opp i vater for å så snu det 180 grader å legge det på samme sted. Var ingen avik. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) btw, den avstandsmåleren din har hellingsensor og er derfor ikke en vaterfunksjon i den forstand. Skal du få det 100% så bør du kjøpe ett slikt. Milwaukee Vater Digital REDSTICK 60 CM | Industrivarer.no Endret 20. juni 2022 av Dragonlove 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Dragonlove skrev (6 minutter siden): btw, den avstandsmåleren din har hellingsensor og er derfor ikke en vaterfunksjon i den forstand. Skal du få det 100% så bør du kjøpe ett slikt. Milwaukee Vater Digital REDSTICK 60 CM | Industrivarer.no Ja, det ser ut som du har rett. Da holder jeg meg heller til den gode gamle Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 Labelle skrev (1 minutt siden): Ja, det ser ut som du har rett. Da holder jeg meg heller til den gode gamle Ser at den Boschen din har en feilmargin på +-0,2 grader mot Milwauke sin vater på med en nøyaktighet på 0,05 grader 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 Det er bare å vatre opp vannlinjen i en gjennomsiktig bøtte eller bolle, og se hvilken som er mest rett.. vann ("water") pleier jo alltid å være i vater Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Bruk vateren begge veier så ser du om vateren er rett eller ikke. Er tingen i vater, så skal boblen være i midten begge veier, men noen ganger så blir den forskjøvet og da er ikke vateren i vater lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå