Gå til innhold

xp2500 i en SN45G

Swampen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er fullt klar over at 2500'en er en god overklokker :thumbup: men spørsmålet er om hovedkortet i shuttle'en er noe særlig til å overklokke med..

og jeg tror nok temperaturen vil øke selv om du ikke øker spenningen, siden elektronstrømmen i transistorne i kjernen på CPU vil øke, og dette vil utvikle mer varme enn normalt. (om jeg ikke tar bæsjer på leggen nå..) :roll:

Lenke til kommentar

Jeg leste akkurat en test på ClubOC:

As for overclocking, you can expect the same overclocking greatness you do from other top end nForce2 motherboards. The SN45G has everything you need to get the most out of your CPU and memory. Yes, the Shuttle SN45G XPC is an excellent overclocking machine! I was able to easily increase FSB speed to 200MHz and even add another 300MHz to the CPU speed. However, if I were to use the XPC to do a great deal of overclocking, I would have to modify the case and add an extra fan or two. As we all know, overclocking increases heat and stresses a system. Therefore, I recommend a mod or two before you do any serious overclocking. Then again, modifying such a good looking case would be a sin...

looking good, looking good.. :dribble:

det blir shuttle på meg, thats for sure.. :yes:

link til testen:

http://www.cluboc.net/reviews/system/shuttle_xpc/index.htm

[edit:]

du kan vel gå til temperaturen stopper deg.. xp'en trives best under 60 grader celcius, det er ihvertfall hva jeg har 'lært' ;) men alt under 60 fungerer i alle fall strååålende.. min idler på 50-55 nå, og når ca 60 ved full load. ingen problemer her.

[littmereedit:]

litt OT, men swampen, du som har shuttle, hvordan er det med støy og sånt?

jeg har hørt at psu-viften er en tanke hissig, kan dette stemme? :ermm:

Endret av humbuq
Lenke til kommentar

Jepp, den er en smule hissig ja. Kunne ikke tenkt meg enda en slik en i kabinettet. kjørte nettop fsb opp i 180, d går fint som fan det. Da jeg prøvde 190 så ville den ikke inn i windows. SIkkert noe me den burnproof teknologien til SN45G.

Hvordan kan jeg holde styr på temperaturene????

Lenke til kommentar

Jeg finner meg selv i samme situasjon, swampen. får vel SN45 tilsendt før helga. blir sweet...

Gjort litt research på OC i SN45 og det virker som den gamle versjonen av hovedkortet (v. 1, tror jeg) er en fet overklokker mens den nye versjonen v.2 er ******* uforutsigbar. sjekk ditt nr på kanten av kortet like ved AGP sloten.

har også lest (: forums/sudhian) at justering av Vdimm i BIOS killer hovedkortet (???)

generellt har overklokking på nforce2-kort mest å si på tempen på northbridgen. siden Shuttlen kommer med en rimelig stusselig kjøleribbe på NB ville jeg kanskje byttet ut denne med en gul Zalman + en vifte før jeg risikerer mye over 180/190 FSB (selvom SN45 jo skal være helt kompatibel med 200FSB).

mye synsing ute å går på dette temaet, men dette er ihvertfall mine 2øre..

Lenke til kommentar

tja.. det er vel en del synsing ja :p

men hvordan er det med å sette inn vifter i denne saken? er det noe plass i toppen, bak cd/dvd-drev? jeg har 2 16db 60mm vifter jeg tenkte jeg skulle sette inn (fra en silent twin jeg hadde liggende)

Lenke til kommentar

Har en XP2400+ sel, bare satt opp til 166 istede for 133 i bios, fort som ****** gikk den på 2700+ hastighet med 2158mhz :D 166*13 har ikke testet noe mere, skal ta det snart. :D Se hvor høyt jeg kan kjøre min 2400+ :D

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...