ColdCode Skrevet 19. juni 2022 Del Skrevet 19. juni 2022 (endret) Hei! Har fått noen sorte/mørkebrune prikker på veggen. Mistenker at det er sopp(?) som har kommet seg inn under eller på malingen i panelet. Dette er på kjøkkenet, og vi har brukt frityrkokeren flittig tidligere, noe jeg har hørt kan forårsake slike flekker ved dårlig ventilasjon. Har forsøkt å gni det vekk med klut, vann og kjøkkenspray, men de gir ikke slipp. Er det mulig å vaske disse vekk, eller må man slipe ned og male over? Endret 19. juni 2022 av ColdCode Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 19. juni 2022 Del Skrevet 19. juni 2022 Det ser ut som sprut av et eller annet. Ser også ut som MDF-plater, og ikke ekte trepanel? Hvis det er fukt fra baksiden eller under malingen på den typen panel så vil de utvide seg og gå i oppløsning. Ser ikke tegn til det her. 1 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 19. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2022 Ja, jeg tror det er MDF-plater. Panelet har sprukket opp ved vasken da utleier ikke har montert sprutbeskyttelse, og det ser ut som MDF. Jeg vurderer å prøve noe sterkere skyts, men hvor sterke saker kan jeg bruke på denne type vegg/maling? Ønsker jo helst ikke å dra malingen av veggen. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 19. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2022 Update: Det gikk av med litt forsiktig bruk av tapetkniv 🙂 Takk for svar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå