uname -i Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) Ser ut som Teslaer er sterkt overrepresentert når det gjelder å kræsje inn i veiarbeid her i Norge også. Trolig årsak til de fleste av dem er at man kjører på Autopilot, slutter å følge med ordentlig(som er en naturlig fysiologisk respons når man skal overvåke automatikk) og så viser det seg at Autopiloten ikke var så god som Musk og fanklubben har gitt inntrykk av. En svært kostbar læringskurve, ikke bare for Tesla-eieren, men også for andre trafikanter som er ufrivillige deltakere i dette sinnsyke eksperimentet. Det var en for noen dager siden og dette skjedde i dag. Er det en Tesla man ser på bildet? Utforkjøring på E18 utenfor Horten Endret 21. juni 2022 av uname -i Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 uname -i skrev (21 minutter siden): Ser ut som Teslaer er sterkt overrepresentert når det gjelder å kræsje inn i veiarbeid her i Norge også. Trolig årsak til de fleste av dem er at man kjører på Autopilot, slutter å følge med ordentlig(som er en naturlig fysiologisk respons når man skal overvåke automatikk) og så viser det seg at Autopiloten ikke var så god som Musk og fanklubben har gitt inntrykk av. En svært kostbar læringskurve, ikke bare for Tesla-eieren, men også andre trafikanter som ikke har gitt sitt samtykke til dette sinnsyke eksperimentet. Det var en for noen dager siden og dette skjedde i dag. Er det en Tesla man ser på bildet? Utforkjøring på E18 utenfor Horten Har vært flere på strekningen, men nesten tilsvarende ulykke ifjor. Da var det en Model S som krasja i stillestående trafikk, kjørte rett på noen bakfra. To ting er gjentagende, et system som skal stoppe bilen som ikke gjør det og en fører som ikke følger med. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) DrAlban3000 skrev (1 time siden): Har vært flere på strekningen, men nesten tilsvarende ulykke ifjor. Da var det en Model S som krasja i stillestående trafikk, kjørte rett på noen bakfra. To ting er gjentagende, et system som skal stoppe bilen som ikke gjør det og en fører som ikke følger med. Legg til at det heller ikke er noe system for å sikre at føreren faktisk følger med. Autopilot-teamet i Tesla anbefalte dette, men Musken sa nei, sannsynligvis fordi det var nok et punkt han kunne knipe inn noen kroner. Endret 21. juni 2022 av uname -i Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) uname -i skrev (31 minutter siden): Legg til at det heller ikke er noe system for å sikre at føreren faktisk følger med. Autopilot-teamet i Tesla anbefalte dette, men Musken sa nei, sannsynligvis fordi det var nok et punkt han kunne knipe inn noen kroner på å produsere bilen. Akkurat hvordan det utspilte seg vet jeg ikke, oppmerksomhetskamera har hjulpet meg flere ganger. Jeg kjører med barn i bilen, så det er kjekt å ha en ekstra sikring. Om jeg skal kjøre på en stilestående bil/hindring må kamera være tildekket/ute av funksjon/radar må være tildekket og ikke virke/ bilen må aktivt unngå å gi meg beskjed om at nevnte systemer er ute av drift og jeg må se et annet sted enn kjøreretningen. Jeg må også unngå å oppdage HUD elementer som forteller meg at jeg ikke blir "kjørt" lenger, og unngå alle plingene. I en Tesla holder det å ikke følge med, siden bilen ikke har sensorer som oppfatter stillestående trafikk godt nok. Du kan kjøre bilen og anta at alt er i skjønneste orden. Om fører ikke følger med er det en langt større sjanse for kollisjon. Når kollisjonen er et faktum skrur den seg av, til tross for at den mest sannsynlig kunne bremset noen meter - for å klandre sjåføren og ikke bilen. Dette er det undersøkelsen skal avdekke. Endret 21. juni 2022 av DrAlban3000 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå