Harald Brombach (digi.no) Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Tilløp til panikk etter at Internet Explorer ble avviklet Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Norges største bank har også websider ut mot bedriftskunder som bare virker med IE (og som også krever Java). Både IE Mode i Edge og IE Tab i Chrome virker, så man kommer jo rundt det. Nedleggelsen av IE har jo vært kjent en god stund, så jeg syns det er svakt av denne banken å ikke klare å lansere systemer som virker med moderne nettlesere. Endret 17. juni 2022 av covah Lenke til kommentar
fosben Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Det er riktig, men jeg tror ikke de gidder å bruke tid på det da de har en alternativ løsning via sftp som de tar betalt for. (Jeg antar det er filmottak og sending du mener) Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Husker Tippinga la opp en del bannere for å pushe brukerne dvs. nordmenn, for det meste 40 pluss, ca 1M unike per uke(?) bort fra IE 6 og over på andre nettlesere. Tror de fleste fikk råd om Chrome hvis de ringte inn, noe de gjorde(!). Tror det ble pushet tilsvarende bort fra en del andre nettlesere som ikke hang med i tiden også. Trusselen var vel enkelt forklart oppgrader ellers får du ikke spilt lotto osv. Argumentasjonen internt var vel at det ble mindre kompleksitet, og bedre sikkerhet, men det satt nokså langt inne å herse slik med brukeren. Alt i alt noe av det mer konstruktive offentlig sektor har gjort for personlig IT sikkerhet for norske brukere. Var sikkert en liten arme av barnebarn i sving for å avverge den varslede katastrofen. Endret 17. juni 2022 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå