isen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Se her. dette blir spennende. Håper HC65 og 85 kommer tin Norge. Mvh isen. Lenke til kommentar
laddevessi Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 konge det, men hvorfor lager de ikke litt bedre optisk zoom på kameraene sine??? ELENDIG!! 10x optisk på alle disse ser jeg. Canon klarer jo 22x på kamera i samme prisklasse... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 konge det, men hvorfor lager de ikke litt bedre optisk zoom på kameraene sine??? ELENDIG!! 10x optisk på alle disse ser jeg. Canon klarer jo 22x på kamera i samme prisklasse... Hva er "bedre" med 22x zoom ? Kameraene er så små og pinglete at man uansett ikke klarer å holde de stødig ved bruk over 10x zoom (uten stativ). Vidvinkelegenskapene er mye viktigere for de aller fleste brukere. 22x zoom stjeler også lysstyrke fra optikken. Det virker som om Sony prøver å redusere verdien av eksisterende utstyr ved å både bytte batteri format og minnekort format.... Lenke til kommentar
sarc Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 18-22X zoom er ein stooooor fordel! Sjølv utan stativ. Når det gjeld dei nye Sony-modellane skal det bli interessant å sjå korleis dei nye 1/6-brikkene på to av modellane (dei billigaste) slår ut på bildekvaliteten innandørs. I utgangspunktet merkelig at Sony gjer det same som Canon i sin MV600-serie, men kanskje dei kompenserer på anna vis? Lenke til kommentar
lillo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Som f.eks springe inn på banen for å filme under en fotballkamp. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Vel, eg slepp å vase foran/mellom publikum når skulekorpset har konsert. Med kameraet på stativ kan eg i ro og mak stå bakerst og zoome inn poden til han fyller heile søkerbildet (har 22x zoom på min Canon). Sjanselaus her med 10x zoom. Lenke til kommentar
lillo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Som f.eks springe inn på banen for å filme under en fotballkamp. Og du skal dekke en fotballkamp med et håndholdt Sony Mini DV kamera? Tror jeg ville gått for litt hardere lut da. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Som f.eks springe inn på banen for å filme under en fotballkamp. Og du skal dekke en fotballkamp med et håndholdt Sony Mini DV kamera? Tror jeg ville gått for litt hardere lut da. Enig i det, men du meinte at ein burde gå nærmare motivet. Folk flest har kun et kamera, som skal dekke både fotballkamper, 17 mai og andre ting som barna er med på. Så du må nok bestemme de. Enten må du ha eit kamera med større zoom, eller må du være fornøyd med å ikke klare å zomme inn detaljene. Lenke til kommentar
lillo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Som f.eks springe inn på banen for å filme under en fotballkamp. Og du skal dekke en fotballkamp med et håndholdt Sony Mini DV kamera? Tror jeg ville gått for litt hardere lut da. Enig i det, men du meinte at ein burde gå nærmare motivet. Folk flest har kun et kamera, som skal dekke både fotballkamper, 17 mai og andre ting som barna er med på. Så du må nok bestemme de. Enten må du ha eit kamera med større zoom, eller må du være fornøyd med å ikke klare å zomme inn detaljene. Skal ikke si noe på det. Ettersom det bare er sånne personlige hjemmevideoer, er det jo greit å ha zoom. Da er jo zoom den mest brukte funksjonen omtrent Jeg som lager kortfilmer med dramaturgi og oppsatte motiver i skole (medier og komm.) og privat sammenheng bruker så og si ikke zoom i det hele tatt, så det er jo alt etter hva man skal bruke det til egentlig Lenke til kommentar
coban Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 klarer ikke helt å dy meg, men jeg føler liksom at det kun prates sony og canon her... noen som i det hele tatt tenker panasonic? gs11? gs120? Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva skal man med så mye zoom? Hva med å gå litt nærmere motivet? Som f.eks springe inn på banen for å filme under en fotballkamp. Og du skal dekke en fotballkamp med et håndholdt Sony Mini DV kamera? Tror jeg ville gått for litt hardere lut da. Enig i det, men du meinte at ein burde gå nærmare motivet. Folk flest har kun et kamera, som skal dekke både fotballkamper, 17 mai og andre ting som barna er med på. Så du må nok bestemme de. Enten må du ha eit kamera med større zoom, eller må du være fornøyd med å ikke klare å zomme inn detaljene. Skal ikke si noe på det. Ettersom det bare er sånne personlige hjemmevideoer, er det jo greit å ha zoom. Da er jo zoom den mest brukte funksjonen omtrent Jeg som lager kortfilmer med dramaturgi og oppsatte motiver i skole (medier og komm.) og privat sammenheng bruker så og si ikke zoom i det hele tatt, så det er jo alt etter hva man skal bruke det til egentlig Ja det er opp til kvar og ein kva ein vil bruke funksjonene på kamera til. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) klarer ikke helt å dy meg, men jeg føler liksom at det kun prates sony og canon her... noen som i det hele tatt tenker panasonic? gs11? gs120? Harfilma litt med Panasonic, men de ligger langt bak de andre (iallefall Sony) når det gjelder filming innendørs. Og det er veldig viktig til min bruk. Endret 8. mai 2004 av royrogers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå