Mathias Klingenberg Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 NAF og Elbilforeningen krangler om hva som er beste batterisjekk for brukte elbiler Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Batteristatistikk må vel føres av kjøretøyet selv. Det er den vi trenger å få tilgang til. 1 Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 Produsentene er inhabile for de ønsker å fremstå best mulig. Bare se Teslabjørn sine tester av eldre Kia. Det er redusert en del kapasitet selv om produsenten nekter for det. Er også mange produsenter som låser de øverste 5% for å frigjøre disse over tid for å fremstå som de ikke har tap Lenke til kommentar
AJ830V5V Skrevet 18. juni 2022 Del Skrevet 18. juni 2022 martin91 skrev (21 timer siden): Produsentene er inhabile for de ønsker å fremstå best mulig. Bare se Teslabjørn sine tester av eldre Kia. Det er redusert en del kapasitet selv om produsenten nekter for det. Er også mange produsenter som låser de øverste 5% for å frigjøre disse over tid for å fremstå som de ikke har tap Det er flere grunner til å låse de øverste 5-10 %. En av dem kan være å kompensere for tap ja, en annen kan være å redusere slitasje på batteriet. Hadde tidligere BMW i3 (nettokapasitet ca 90% av brutto), og hadde ingen problemer med å lade til 100 hver gang. Har tesla nå, og lader bare til 100 hvis jeg skal kjøre med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå