Gå til innhold

Samsung S21 - Problem med Android Auto

Anbefalte innlegg

Skulle teste min mors Samsung S21 til hennes VW T-roc for Android auto.

Har godtatt alt som den ønsker, men når jeg går inn på navigering så kommer det opp melding at man må skru på posisjon på telefon.

Posisjon er på, har sjekket tillatelsene til AA også, og posisjon står på, og det står ingen tillatelser nektet.

Når jeg testet med min egen Samsung S20, som jeg bruker daglig til AA, og den funker helt fint. Hennes gamle Samsung funket også fint i sin tid.

Noe jeg ikke har funnet på Telefonen som stopper dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (På 15.6.2022 den 15.57):

Skulle teste min mors Samsung S21 til hennes VW T-roc for Android auto.

Har godtatt alt som den ønsker, men når jeg går inn på navigering så kommer det opp melding at man må skru på posisjon på telefon.

Posisjon er på, har sjekket tillatelsene til AA også, og posisjon står på, og det står ingen tillatelser nektet.

Når jeg testet med min egen Samsung S20, som jeg bruker daglig til AA, og den funker helt fint. Hennes gamle Samsung funket også fint i sin tid.

Noe jeg ikke har funnet på Telefonen som stopper dette?

Hei Anders,

Jeg har også en S21, og jeg har fått et skriv fra BMW om hvor mye problemer de opplever med den. Jeg har samme opplevelse som deg, det virker smertefritt med andre telefoner. Det ironiske er at jeg kjøpte en S21 Ultra 5G for å ha en skikkelig god telefon til AA :) 

Mine problemer har vært av forskjellig natur, men det som henger igjen er at bilen til tider skrur av alt av AA - for så å resette, dette kommer an på hvor jeg er. Den gjør det på samme sted hver gang, og oppholder jeg meg på et sånt sted er den avskrudd til jeg er forbi punktet.

Konstante resetter, fjerning av profil for å legge inn igjen og reinstall av AA er min løsning, har jeg et problem nå sletter jeg alt å begynner på nytt, først ved å resette bilen.

Har du forsøkt å starte på nytt? Fjern AA, fjern profil i bilen, resett bilens multimediasystem (hold inne noe i etpar sek). Når det er gjort starter du telefonen på nytt, installerer AA og velger "alltid" på posisjonsprompten du får første gang du åpner AA. Forsøk å koble bilen til på nytt.

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (33 minutter siden):

Er GPS-modulen operativ? Funker Maps til navigering på telefonen uten AA?

Er ikke min telefon, så har ikke testet det. Men hvor skrur man på GPS modulen? Regnet med at det er det som er Posisjon, og det funker fint på den. Den tagger bildene hvor de er tatt.

DrAlban3000 skrev (14 minutter siden):

Hei Anders,

Jeg har også en S21, og jeg har fått et skriv fra BMW om hvor mye problemer de opplever med den. Jeg har samme opplevelse som deg, det virker smertefritt med andre telefoner. Det ironiske er at jeg kjøpte en S21 Ultra 5G for å ha en skikkelig god telefon til AA :) 

Mine problemer har vært av forskjellig natur, men det som henger igjen er at bilen til tider skrur av alt av AA - for så å resette, dette kommer an på hvor jeg er. Den gjør det på samme sted hver gang, og oppholder jeg meg på et sånt sted er den avskrudd til jeg er forbi punktet.

Konstante resetter, fjerning av profil for å legge inn igjen og reinstall av AA er min løsning, har jeg et problem nå sletter jeg alt å begynner på nytt, først ved å resette bilen.

Har du forsøkt å starte på nytt? Fjern AA, fjern profil i bilen, resett bilens multimediasystem (hold inne noe i etpar sek). Når det er gjort starter du telefonen på nytt, installerer AA og velger "alltid" på posisjonsprompten du får første gang du åpner AA. Forsøk å koble bilen til på nytt.

Jeg vet det har vært ett problem med S22 som snart blir løst.

Fant det med å fjerne cacht osv på telefon på noen hjelpe sider, og skal teste det i morgen.

I verste falls å får jeg se om jeg får til den trådløse AA dongelen jeg har mot den telefonen, så kan det funke også. Da er det Dongelens AA som brukes, og ikke telefonen, den er kun nett tilkobling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
5 minutes ago, AndersT2 said:

Er ikke min telefon, så har ikke testet det. Men hvor skrur man på GPS modulen? Regnet med at det er det som er Posisjon, og det funker fint på den. Den tagger bildene hvor de er tatt.

Mitt forslag var for å sjekke om GPS-modulen fungerer som den skal. Selv om den er aktivert i OSet, kan det være en feil på modulen som gjør at den ikke funker. Jeg vet ikke hvordan posisjonstagging av bilder virker i Android, det kan være at den bruker omtrentlig posisjon (ved mobilmaster og/eller wifi-SSIDer den ser) dersom den ikke har GPS tilgjengelig. Har ikke Android selv for tiden, men det finnes flere apper som sjekker GPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...