Gjest 79765...bce Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Hei. Bor i et sameie der naboen under har hund som ofte stikker av, og løper rundt uten bånd. Hunder oppleves ikke farlig, men den hopper opp på føttene til vi som bor her. Gjester som ikke er så glad i hunder har også klaget. Må bare understreke at vi er veldig glad i hunder, men mener det er ganske respektløs å la hunder løpe rundt slik som den gjør og hopper opp på folk. Ikke alle like hunder, og ikke alle vil hilse på, så å la hunden løpe mot alle som kommer innom er ikke greit. Jeg har en unge på 1 år som ofte kan ligge ute i hagen, og jeg er redd for at 1 dag kommer hunden innom. Jeg stoler ikke på hunden, så har aldri lat den komme nært ungen min, men vi har hatt episoder der hunden har kommet ganske nært uten hundeeier tilstede. Da satte jeg ned foten å ba hundeeier bruke bånd, og at jeg ikke vil se den løpe fritt rundt på eiendommen. I en kort periode opplevde vi ikke noen flere episoder, men nå noen mnd senere er alt tilbake som før. I går gikk jeg ned til bilen bærende på mitt sovende barn i bilstol, og hunden kom løpende etter oss og bjeffet og hoppet mot bilstolen til barnet. Rimelig opphisset gikk jeg til hundeeier igjen og sa at jeg ikke kan akseptere at den hunden skal holde på slikt. Hundeeier himler med øynene og sier den er snill. Jeg sier at det at hunden "er snill" har ingenting med saken å gjøre. Jeg er bare ikke interessert i ha en hund som hopper på meg. Jeg nevner at vi kommer til å anmelde om det ikke løser seg. Senere samme kveld var hunden ute og løp fritt, uten hundeier tilstede. Jeg har nå prøvd flere ganger å løse dette, men hundeeier/nabo virker ikke å bry seg noe særlig. Nå vurderer jeg anmeldelse, men har på følelsen av at det heller ikke vil hjelpe. Ser for meg det blir henlagt og bortkastet tid fra min side. Jeg har bilder og film som viser hunden løpe fritt og hoppe på gjester, så har bevis for at det er sjenerende, men er dette nokk til å anmelde eller må jeg vente til den faktisk skader noen? Anonymous poster hash: 79765...bce Lenke til kommentar
Pop Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 Trodde helt ærlig at vi var forbi "hunden min er bare snill" stadiet hos folk. Vi har selvsagt verdens snilleste hund hjemme hos oss, men å la den løpe ute uten bånd er helt uakseptabelt. Ingen andre kjenner vår hund og har ingen anelse om hva den kan finne på. Så å utsette andre for den følelsen der man ikke vet hva en hund vil gjøre når de kommer løpende for å hilse, er bare utrolig langt unna greit. Du kan ringe politiet og spørre hva du kan gjøre. Her har vi opplevd at de da ringer vedkommende hundeeier (noen andre i nabolaget hadde delvis samme holdning som din nabo) og informerte om båndtvang og ikke minst tenke på andre mennesker i nærområdet. Det virket mer enn halvveis om ikke annet... ihvertfall for noen måneder. 1 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 (endret) Viking eller Falck kan enkelte steder ta i mot løse hunder som er funnet. Når eieren må hente hunden sin der for n'te gang, skal du se at båndet kommer på Ellers holder det med at føler deg eller dine truet før loven slår inn. Endret 15. juni 2022 av panzerwolf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 21 hours ago, Guest 79765...bce said: Bor i et sameie der naboen under har hund som ofte stikker av, og løper rundt uten bånd. Har ikke sameiet ordensregler for hundehold? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå