Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hei! har lastet ned redhat 9.0 og vil gjerne installere. men har ikke brenner, hvordan gjør jeg dette ? tusen takk for svar... Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Tror det kan bli et problem. Tror du må låne en brenner eller få noen andre til å brenne det for deg Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du kan pakke ut filene til en FAT32-partisjon og be installasjonen se etter filene der. Eller du kan bruke diskett-imagene på CD-en (dvs. i ISO-en om det er ISO-filer du har lastet ned) til å lage en installasjonsdiskett som du booter med og setter til å installere fra nett, om du har rask nett-tilgang. Om du først skal gjøre noe sånt (som er praktisk og uproblematisk), vil jeg heller anbefale å installere Fedora Core 1, som er det som ville vært «Red Hat 10» bortsett fra at Red Hat la litt om og skapte Fedora. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 hvor får jeg tak i Fedora ? Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Her: http://fedora.redhat.com/download/ Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 ok! får prøve å installere fedora istedenfor (= men tilbake til topicen: viss jeg bare kommer meg til installern så får jeg velge for jeg skal ta image filene fra... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 ok! får prøve å installere fedora istedenfor (= men tilbake til topicen: viss jeg bare kommer meg til installern så får jeg velge for jeg skal ta image filene fra... Hvis du ikke har brenner så vil jeg heller anbefale deg å laste ned noen filer til SuSE og ta en nettinstall med disketter, da får du SuSE 9 som er en knall distro. Ihvertfall mange sier det. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hvor får jeg tak i Fedora ? Hva er adressen til google.com? Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hvor får jeg tak i Fedora ? Hva er adressen til google.com? www.google.com Hehe, et søk på google, etter fedora download ga meg url-en rimelig kjapt . Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 tror det lønner seg å få noen med brenner til å fikse det for deg... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 får ta med en fra arbeid i morgen (= Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 tror det lønner seg å få noen med brenner til å fikse det for deg... Eller, som sagt laste ned noen små filer til SuSE 9 og instalere SuSE 9. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 eller nei. var red hat jeg spørte om ;D Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hei! har lastet ned redhat 9.0 og vil gjerne installere. men har ikke brenner, hvordan gjør jeg dette ? tusen takk for svar... Du må først laste ned bootdiskett-image som du skriver til diskett. Disse finner du på samme sted du lastet ned iso-filene for redhat9. Boot med disketten, så kan du velge å installere fra harddisk, der du velger disk, og katalog hvor ISO-bildene ligger. ISO-bildene skal kunne ligge på FAT, ext2 og ext3 filsystemer... https://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R.../install-guide/ https://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...install-hd.html Lenke til kommentar
Errae Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 hm,- jeg bruker ntfs så da går ikke det ann )= Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Vel, uansett så må du resize ntfs-partisjonene for å lage litt ledig plass der du kan legge linux.. Fordel å gjøre med PMP.. Når du da først er i gang lager du en fat-partisjon med plass til de tre iso-"bildene" Lenke til kommentar
Errae Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 har en disk som er avlagt til linux (= men kan no bare slenge iso'ene inn der ! tenkte ikke på det jeg ,m-hehe Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan skal du da bli kvitt ISO'ne etterpå? Hmmm... slette partisjonen og rezize Lag en partisjon til /home! Veldig greit når du skal oppdatere... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Forsåvidt greit å kunne utveksle filer mellom windows og linux hvis du har tenkt til å bruke begge. Da passer i grunn fat32 bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå