ProphetSe7en Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Har en Intel nuc der jeg ønsker å bytte ut OS disk med en større, men ønsker ikke installere os på nytt. Er der en enkel måte å clone en M2 SSD disk til en annen? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Ja, du kan kjøpe en usb enclosure til m.2 og bruke et kloneprogram. Lenke til kommentar
minim Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 (endret) Har tenkt på det samme til min pc. En sånn M2 usb sak vil løse det mtp kloning. Kjell og flere andre selger de. Endret 14. juni 2022 av minim fjernet lenke Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2022 (endret) Hadde håpet å slippe unna å kjøpe noe for å bruke det en gang. Er det ikke mulig å lage image til en ekstern harddisk for så å gjennopprette sette til ny disk? Gjorde jo dette ofte i gamle dager, men er vel sikkert 10 år siden sist nå. Endret 14. juni 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Sist jeg gjorde dette brukte jeg Acronics True Image, Brukte bare gratis prøve versjon. Men jeg ser nå at dette har gått over til å bli Acronis Cyber Protect Home Office og de har ikke denne gratis prøveversjonen lenger. Men et alternativ er jo clonezilla Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Acronis hadde vist en trial versjon likevel: https://www.acronis.com/en-eu/homecomputing/thanks/home-office/ Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 ProphetSe7en skrev (59 minutter siden): Hadde håpet å slippe unna å kjøpe noe for å bruke det en gang. Er det ikke mulig å lage image til en ekstern harddisk for så å gjennopprette sette til ny disk? Gjorde jo dette ofte i gamle dager, men er vel sikkert 10 år siden sist nå. Du kan beholde den og bruke den som ekstra lagring, så får du fortsatt brukt SSDen også. Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 10 minutes ago, RRhoads said: Du kan beholde den og bruke den som ekstra lagring, så får du fortsatt brukt SSDen også. Regner med det ikke er plass til en ekstra siden det er en nuc Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 strike_ skrev (1 time siden): Regner med det ikke er plass til en ekstra siden det er en nuc Kan vel ha den koblet til USB? Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 15 minutes ago, RRhoads said: Kan vel ha den koblet til USB? Joa, men må kjøpe usb adapter da. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2022 Den gamle disken får nytt liv i en annen maskin. Får se om jeg tar på meg kostnadene med å kjøpe et USB adapter for anledningen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 ProphetSe7en skrev (3 timer siden): Den gamle disken får nytt liv i en annen maskin. Får se om jeg tar på meg kostnadene med å kjøpe et USB adapter for anledningen. Bruk den andre maskinen til å klone disken da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 ProphetSe7en skrev (På 15.6.2022 den 0.57): Er det ikke mulig å lage image til en ekstern harddisk for så å gjennopprette sette til ny disk? Ja. Kan anbefale Macrium Reflect. Er gratis for privat bruk. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Hårek skrev (På 17.6.2022 den 21.41): Ja. Kan anbefale Macrium Reflect. Er gratis for privat bruk. Dette fungerte strålende, bortsett fra at jeg ikke får utvidet C partisjonen med den ekstra plassen som er på den nye disken Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 12 minutes ago, ProphetSe7en said: Dette fungerte strålende, bortsett fra at jeg ikke får utvidet C partisjonen med den ekstra plassen som er på den nye disken https://forum.macrium.com/13980/Expanding-Partition-of-Clone Se om du har noe å hente her Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 20. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2022 Mener jeg prøvde på det, men at det ikke var støttet i gratis utgaven. Får prøve en gang til i morgen å se. Alternativt får jeg bare overleve med en ekstra partisjon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 ProphetSe7en skrev (16 timer siden): Dette fungerte strålende, bortsett fra at jeg ikke får utvidet C partisjonen med den ekstra plassen som er på den nye disken Det kommer an på organiseringen av partisjoner. Enkel utvidelse kan bare gjøres inn i utildelt plass som ligger inntil C (dvs til høyre). Problemet er gjerne at det ligger en liten partisjon til høyre for C. Men hvis dette er Recovery partisjonen så er det mulig å ikke ta den med. Ikke ofte man bruker Recovery. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 16 hours ago, ProphetSe7en said: Mener jeg prøvde på det, men at det ikke var støttet i gratis utgaven. Får prøve en gang til i morgen å se. Alternativt får jeg bare overleve med en ekstra partisjon https://www.partitionwizard.com/ Denne er gratis og kan utvide partisjoner. Støtter også kloning men da tror jeg man må betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå