LD93 Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Hvis man følger litt med i sosiale medier, så er det mye populæritet blant det å spørre blant annet millionærer " what do you do for a living" Antall seere totalt for slikt content er anslått til 850 millioner mennesker rundt om i verden mndlig. Og jeg er en ivrig seer selv da jeg elsker informasjon uansett hva det er. Det jeg legger merke til at at wall street karene som fra tid og annen kommer i videoene, har de siste 2 årene sagt at de ser mye kapital fra selskapene går fra wall street og over til krypto, og at privat kapital går inn WS som gjør opp for "skiftet".. Grunnlaget for svaret er når de som intervjuer spør " hva ville du gitt i råd for andre som starter nå for å bli rike" . Det er jo selvsagt ikke noe statistikk jeg har til å backe opp dette, men jeg har gjort min undersøkelse av disse som blir intervjuet ( Til info blir de intervjuet tilsynelatende uten noen avtale, de blir spurt på gata, i yachten / bilen sin og what not. Noe som gjør det litt mer "ekte" PS, dette er ikke Danielmac og sine sponsede kjendiser jeg snakker om ) og det er helt vanlige mennesker som er blitt millionærer ved å jobbe i bransjen. Så hva tror andre...Kan det være reelt ? Det ville jo vært det "perfekte" opplegget egentlig for et potensielt skifte for de profesjonelle i finansbransjen å komme seg ut, og samtidig høste inn på noe nytt som mest sannsynlig flere private vil gå inn med kapital om noen år å gjør at markedet øker markant. Og det uten at aksjemarkedet vil få noe særlig nedgang ettersom privat investering har ikke bare skutt i været her i Norge, men i statene også. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 For meg fremstår tilhengere av kryptohysteriet/pyramidespillet å ha en nærmest religiøs overbevisning ovenfor sin "menighet". Denne menigheten er ganske stor; og består også av folk som bruker MYE tid på å fremsnakke (misjonere) for sin "menighet". Dersom du oppsøker slike videoer og konspirasjonsteorier. Kan du finne mange påstander som det du nevner. Uten at det er holdepunkt for dette. Akkurat som det finnes tusenvis av videoer av mennesker som påstår de har blitt helbredet av Gud. Dersom nok folk sier det samme - vil man til syvende å sist bli manipulert til å tro på nesten hva som helst. De som ser på "hvordan bli rik i en fei" -videoer er etter mitt syn kanskje litt naive og godtroende mennesker. Det samme vil jeg påstå om de som putter store deler av sparepengene sine i krypto. Helt greit å putte noen kroner i krypto for å delta i lotteriet. Men jeg hadde aldri i livet satset mer enn 5% på slike høyrisiko-greier. Det er til syvende og sist bare et pyramidespill - uansett hvordan man vrir å vender på det. Og nå kan jeg vel forvente at noen "Crypto Bro's" slår ihjel innlegget mitt med en kraftsalve av motangrep. Jeg gleder meg til førstemann. 😜 1 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Det blir ikke meg i hvertfall, jeg er veldig enig i din analyse 1 Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Nå har vel Bitcoin f.eks gått ned ytterligere 25% siste måneden med uro på aksjemarkedet og fortsetter å falle. Jeg hadde også trodd at uro i markedet ville føre til at folk flokket til crypto, men det motsatte later til å være tilfelle. Eventuelt kanskje fordi fallet i crypto begynte for lengre tid tilbake. Men så er også crypto ponzi schemes og confidence games, så det er kanskje ikke rart at folk får kalde føtter nå. Dessuten vil nok mange cashe ut for å forberede seg på tøffere tider. Jeg solgte alt jeg hadde av aksjer for cirka én uke siden. Da hadde jeg cirka 40% oppgang på porteføljen siste 12 måneder. Det som har kommet hittil er bare mindre justeringer pga. inflasjon og uro. Det ekte fallet kommer når den kinesiske økonomien kollapser. Det kan skje i dag eller om flere år, men jeg er sikker på at det kommer. Nå sitter jeg på metaller og norske kroner som jeg regner med er undervurdert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå