Gå til innhold

Skal nedskalere motorveiprosjekter 


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500 millioner ekstra til kollektivtransporten - hva var utgangspunktet og hvor mye koster det etter økningen? Bilister betaler i dyre dommer for både bilen, drivstoffet, avgifter knyttet til bil og skatter som blant annet fordeles ut til kollektivtransport. Hvor mye betaler egentlig kollektivbrukerne i egenandel for transporttilbudet de bruker?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Simen1 said:

500 millioner ekstra til kollektivtransporten - hva var utgangspunktet og hvor mye koster det etter økningen? Bilister betaler i dyre dommer for både bilen, drivstoffet, avgifter knyttet til bil og skatter som blant annet fordeles ut til kollektivtransport. Hvor mye betaler egentlig kollektivbrukerne i egenandel for transporttilbudet de bruker?

Regjeringen styrer til falitt, og lurer folk til å tro at det er "de skyhøye norske lønningene" som er problemet.

De beriker seg selv med lønnsøkning på det dobelte av vanlige folk, og... 

Ny rapport viser at vedlikeholdsetterslepet for landets infrastruktur og offentlige bygg fortsetter å vokse. Det er nødvendig med et krafttak, mener Rådgivende Ingeniørers Forening (RIF)

State of the Nation 2021 viser at kommunal- og fylkeskommunal vei, i tillegg til jernbane, sykehus og kommunale bygg kommer verst ut. Disse fem kategoriene har alene et oppgraderingsbehov på 1 800 milliarder kroner.

– Dette er områder som kommer dårlig ut når det gjelder tilstanden i dag. Basert på det vi kjenner til av investeringsplaner er det også lite som tyder på at situasjonen vil bedre seg. Det er bekymringsverdig at avstanden mellom innsats og behov ser ut til å øke, sier Skudal Hansteen.

https://rif.no/vedlikeholdsetterslep-pa-3200-milliarder-kroner/

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

500 millioner ekstra til kollektivtransporten - hva var utgangspunktet og hvor mye koster det etter økningen? Bilister betaler i dyre dommer for både bilen, drivstoffet, avgifter knyttet til bil og skatter som blant annet fordeles ut til kollektivtransport. Hvor mye betaler egentlig kollektivbrukerne i egenandel for transporttilbudet de bruker?

For å ta T-banekostnader, så har jeg sett tall rundt NOK 10 per pesonreise alt inkludert over anleggets levetid. Om det er 50 eller 100 år vet jeg ikke, men Holmenkollbanen og T-banetunnelen mellom Nationaltheatret og Majorstuen er begge rundt 100. Og andre strekninger i Oslo har passert 50 forlengst. 

 

Endret av NERVI
Lenke til kommentar
Roger Dyrøy skrev (1 time siden):

Regjeringen styrer til falitt, og lurer folk til å tro at det er "de skyhøye norske lønningene" som er problemet.

De beriker seg selv med lønnsøkning på det dobelte av vanlige folk, og... 

Feil. Det er presidentskapet på Stortinget som stemte for lønnsøkning, ikke regjeringen. Faktisk er det opposisjonspartiene til regjeringen pluss Senterpartiet som muliggjorde dette. Du som politiker bør ærlig talt forstå forskjellen på regjering og storting.

Det største regjeringspartiet Arbeiderpartiet samt støtteparti SV var imot. Utenfor presidentskapet var MDG og Rødt imot (de tre sistnevnte vil kutte lønningene).

Høyre, Frp og Senterpartiet var for lønnsøkningen. Utenfor presidentskapet er Venstre og Krf for.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...