Yessmann Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Jeg har annenhvert år beiset terrassen med vannbasert beis. I fjor brukte jeg terrassebeisfjerner før beising med ett strøk vannbasert. Kun ett strøk fordi det sies det ikke skal være mer enn det med vannbasert. Hadde jo ikke tenkt å beise i år, men nå ser jeg at flere bord er veldig tørre - og ikke nok med det - noen av dem kan jeg "plukke" litt treverk utav (!!). Jeg skjønner ikke dette siden jeg liksom skulle gjøre dette skikkelig ifjor, men lurer på om tabben var behandlingen med terrassebeisfjerner som fjernet eksisterende beskyttelse før terrassen kun fikk ett strøk med vannbasert beis. Problemet mitt nå er at jeg skal reise bort om mindre enn to uker (på en fire ukers ferie) og det er meldt en del regn fremover. Kan jeg nå skifte til oljebasert beis? Det kunne være en fordel om det skulle bli litt regn rett etter beisingen. Men så sies det at man kan ikke bruke oljebasert på en terasse som tidligere er behandlet med vannbasert? Hva med flekkbeising med oljebasert på de verste bordene - der tidligere beis er så godt som borte? Er det bedre eller verre enn ingenting? Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 17. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2022 Pokker. Det regner og kommer visst til å fortsette å regne til jeg reiser på ferie. Liker ikke situasjonen siden noen terassebord nå er helt uten beskyttelse. Har det noen hensikt å legge plast over terassen når det er blitt sånn "noenlunde" tørt - slik at jeg forhåpentligvis får beist når jeg er tilbake i månedsskiftet juli/august? Lenke til kommentar
Harry Brega Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 Hei, Hva endte du opp med å gjøre? Fant du ut av det med om man kan bruke oljebasert beis når det tidligere er brukt vannbasert beis? Jeg lurer på det samme selv, ettersom jeg ikke vet hva det er beiset med tidligere der jeg har kjøpt, men jeg ønsker å beise med oljebasert. Har for øvrig fjernet det aller meste av beis med terrasserens, så vet ikke om den regelen da gjelder. Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 5. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2022 Harry Brega skrev (På 1.7.2022 den 3.40): Hei, Hva endte du opp med å gjøre? Fant du ut av det med om man kan bruke oljebasert beis når det tidligere er brukt vannbasert beis? Jeg lurer på det samme selv, ettersom jeg ikke vet hva det er beiset med tidligere der jeg har kjøpt, men jeg ønsker å beise med oljebasert. Har for øvrig fjernet det aller meste av beis med terrasserens, så vet ikke om den regelen da gjelder. Det var bare regn før jeg skulle reise - så ingen beising kunne gjøres. Er nå på fire ukers ferie i utlandet. Tipper jeg beiser med vannbasert når jeg kommer tilbake i slutten av juli - hvis det er opphold da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå