Gå til innhold

Slik blir det å spille Starfield


Anbefalte innlegg

Til tross for store forbedringer så skinte svakhetene til Creation Engine greit igjennom her, spesielt på ansiktene. Grafikken på Kreet månen var skuffene spesielt bakke teksturene/detaljene, andre omgivelser så ganske greit ut. Frameraten generelt er urovekkende og partikkel/røyk animasjons frameraten når skipet landet så bare helt forferdelig ut, forsatt en stund til spillet slippes ut men. Skytingen så også ganske meh ut. Men uansett så gleder jeg meg mye til å prøve spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev:

Ble faktisk litt bekymret når de sa hvor mange systemer det var. Håpet på en håndfull velutviklede planeter.

Satser på at det ikke blir "Wide as an ocean, deep as a puddle", slik som No Man's Sky

Kan være begge deler.. En håndfull godt utviklede nærmest håndlagede planeter med flere byer og bosettinger, mens mesteparten er helt øde, uten liv og derfor kan auto genereres for det meste. Noen få baser og forlatte gruver bebodd av lyssky folk på noen av dem kanskje ellers bare øde stein eller is. Forsåvidt ganske realistisk det at de fleste planetene er relativt øde. Oppdrag sender deg kanskje til et punkt på en øde planet i ny og ned men det aller meste av tiden din bruker du på de godt utviklede planetene. Hvertfall sånn jeg håper det er.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:

Fra redditimage.thumb.png.cc7a5b5a5d48ff66cf144e66d5e5c7ac.png

Haha, fikk samme assosiasjon! Skal sies at NMS har blitt et mye bedre spill enn det var i 2016, siden vi allerede har hatt NMS og det evig kommende Star citizen noen år nå skal det godt gjøres å finne opp kruttet på nytt, men synes det ser lovende ut!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen forventinger til dette, kanskje jeg prøver det, kanskje ikke kommer an på hvor hypa jeg blir før det slippes, akkurat nå ser det ikke så fantastisk ut, og siden jeg ikke har noe forhold til denne nye IPen er det hele meh. 
Om den kommer på Gamepass på PC prøver jeg det sikkert. Men jeg er i det hele lei open world RGP og Skyrim modelen, så jeg gleder meg mer til remaken av KOTOR, en godt laget 20-30 timer lang semi linjert RPG, jeg savner dette, KOTOR, originale Dragon age og Witcher 2 var alle fantastiske spill i denne sjangeren.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gunfreak said:

Om den kommer på Gamepass på PC prøver jeg det sikkert. 

Det kommer på Game Pass på PC ja. Usikker på f.eks. hvor god moddemulighetene blir på den versjonen vs. den på Steam (vil tro Steamversjonen vil være bedre mht. det), men helt ved release er det vel heller lite med mods uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange ting som gjør meg skeptisk her, dessverre. For det første så ser videon temmelig røff ut. Ustabil bildeflyt og rent visuelt så varierte det veldig fra temmelig laber grafikk, til temmelig god grafikk. Både Bethesda og Microsoft vet at dette er det største spillet de kommer til å slippe på temmelig lang tid. Microsoft tullet det til med fremvisningen av Halo Infinite så man skulle jo tro at de gikk all-in for å vise noe skikkelig bra fra Starfield. Synes ikke de får det helt til her, og jeg hadde lave forventninger.

Er flere elementer som skuffer meg litt her. Det virker å være veldig gunplay fokusert? Er det noe Bethesda selv ikke får til så er det jo gunplay, og det som vises her ser jo ikke ut til å forandre noe på det. Hvorfor får de ikke inn folk fra iD Software til å hjelpe til med gunplay som det skal være en stor del av spillet? Var forsiktig optimistisk når det så ut til å være et nokså nøkternt og kompakt solsystem, men når Todd sier 1000 planeter så forsvant optimismen veldig fort. Det høres ut som det blir veldig mye tilfeldig generert innhold og det blir sjeldent bra og er heller ikke noe Bethesda har fått til spesielt bra tidligere. Karaktermodeller, måten dialog fremdeles skjer igjennom "Zoomsamtaler" hvor vi zoomer inn på ansikter osv. Alt dette føles veldig gammeldags i 2022/2023.

Personlig så håpet jeg dette skulle dra litt inspirasjon fra Outer Wilds og handle mer om det Bethesda er gode på. Nemlig det å håndlage store, gode og interessante verdner med intressante elementer og karakterer som jeg kan utforske. Her virker det dessverre som skyting, action og det å skulle ha flest mulige planeter tar all fokus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
RamGuy skrev:

Mange ting som gjør meg skeptisk her, dessverre. For det første så ser videon temmelig røff ut. Ustabil bildeflyt og rent visuelt så varierte det veldig fra temmelig laber grafikk, til temmelig god grafikk. Både Bethesda og Microsoft vet at dette er det største spillet de kommer til å slippe på temmelig lang tid. Microsoft tullet det til med fremvisningen av Halo Infinite så man skulle jo tro at de gikk all-in for å vise noe skikkelig bra fra Starfield. Synes ikke de får det helt til her, og jeg hadde lave forventninger.

Er flere elementer som skuffer meg litt her. Det virker å være veldig gunplay fokusert? Er det noe Bethesda selv ikke får til så er det jo gunplay, og det som vises her ser jo ikke ut til å forandre noe på det. Hvorfor får de ikke inn folk fra iD Software til å hjelpe til med gunplay som det skal være en stor del av spillet? Var forsiktig optimistisk når det så ut til å være et nokså nøkternt og kompakt solsystem, men når Todd sier 1000 planeter så forsvant optimismen veldig fort. Det høres ut som det blir veldig mye tilfeldig generert innhold og det blir sjeldent bra og er heller ikke noe Bethesda har fått til spesielt bra tidligere. Karaktermodeller, måten dialog fremdeles skjer igjennom "Zoomsamtaler" hvor vi zoomer inn på ansikter osv. Alt dette føles veldig gammeldags i 2022/2023.

Personlig så håpet jeg dette skulle dra litt inspirasjon fra Outer Wilds og handle mer om det Bethesda er gode på. Nemlig det å håndlage store, gode og interessante verdner med intressante elementer og karakterer som jeg kan utforske. Her virker det dessverre som skyting, action og det å skulle ha flest mulige planeter tar all fokus.

"Outer Wilds". Du mener kanskje "The Outer Worlds" fra Obsidian?
Lenke til kommentar
Grimlock87 skrev (6 minutter siden):
RamGuy skrev (40 minutter siden):

Mange ting som gjør meg skeptisk her, dessverre. For det første så ser videon temmelig røff ut. Ustabil bildeflyt og rent visuelt så varierte det veldig fra temmelig laber grafikk, til temmelig god grafikk. Både Bethesda og Microsoft vet at dette er det største spillet de kommer til å slippe på temmelig lang tid. Microsoft tullet det til med fremvisningen av Halo Infinite så man skulle jo tro at de gikk all-in for å vise noe skikkelig bra fra Starfield. Synes ikke de får det helt til her, og jeg hadde lave forventninger.

Er flere elementer som skuffer meg litt her. Det virker å være veldig gunplay fokusert? Er det noe Bethesda selv ikke får til så er det jo gunplay, og det som vises her ser jo ikke ut til å forandre noe på det. Hvorfor får de ikke inn folk fra iD Software til å hjelpe til med gunplay som det skal være en stor del av spillet? Var forsiktig optimistisk når det så ut til å være et nokså nøkternt og kompakt solsystem, men når Todd sier 1000 planeter så forsvant optimismen veldig fort. Det høres ut som det blir veldig mye tilfeldig generert innhold og det blir sjeldent bra og er heller ikke noe Bethesda har fått til spesielt bra tidligere. Karaktermodeller, måten dialog fremdeles skjer igjennom "Zoomsamtaler" hvor vi zoomer inn på ansikter osv. Alt dette føles veldig gammeldags i 2022/2023.

Personlig så håpet jeg dette skulle dra litt inspirasjon fra Outer Wilds og handle mer om det Bethesda er gode på. Nemlig det å håndlage store, gode og interessante verdner med intressante elementer og karakterer som jeg kan utforske. Her virker det dessverre som skyting, action og det å skulle ha flest mulige planeter tar all fokus.

Vis sitat  

"Outer Wilds". Du mener kanskje "The Outer Worlds" fra Obsidian?

Tja.

Outer wilds er vel enda mer historiedrevet med bedre design på planeter?

Outer worlds ligner mer på et typisk fallout spill, så det hadde vel ikke gitt så mye mening at de skulle la seg inspirere av seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper på VR versjon. Regner med det etter hvert siden både Skyrim og Fallout 4 fikk VR. Jeg kommer ikke til å spille uten VR, det blir bare helt flatt og meningsløst for min del uten noe innlevelse. Slik er det blitt for meg med de fleste skjerm spill, de greier ikke engasjere meg når jeg vet hvilket potensiale som ligger i VR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RamGuy skrev:

Mange ting som gjør meg skeptisk her, dessverre. For det første så ser videon temmelig røff ut. Ustabil bildeflyt og rent visuelt så varierte det veldig fra temmelig laber grafikk, til temmelig god grafikk. Både Bethesda og Microsoft vet at dette er det største spillet de kommer til å slippe på temmelig lang tid. Microsoft tullet det til med fremvisningen av Halo Infinite så man skulle jo tro at de gikk all-in for å vise noe skikkelig bra fra Starfield. Synes ikke de får det helt til her, og jeg hadde lave forventninger.

Er flere elementer som skuffer meg litt her. Det virker å være veldig gunplay fokusert? Er det noe Bethesda selv ikke får til så er det jo gunplay, og det som vises her ser jo ikke ut til å forandre noe på det. Hvorfor får de ikke inn folk fra iD Software til å hjelpe til med gunplay som det skal være en stor del av spillet? Var forsiktig optimistisk når det så ut til å være et nokså nøkternt og kompakt solsystem, men når Todd sier 1000 planeter så forsvant optimismen veldig fort. Det høres ut som det blir veldig mye tilfeldig generert innhold og det blir sjeldent bra og er heller ikke noe Bethesda har fått til spesielt bra tidligere. Karaktermodeller, måten dialog fremdeles skjer igjennom "Zoomsamtaler" hvor vi zoomer inn på ansikter osv. Alt dette føles veldig gammeldags i 2022/2023.

Personlig så håpet jeg dette skulle dra litt inspirasjon fra Outer Wilds og handle mer om det Bethesda er gode på. Nemlig det å håndlage store, gode og interessante verdner med intressante elementer og karakterer som jeg kan utforske. Her virker det dessverre som skyting, action og det å skulle ha flest mulige planeter tar all fokus.

Bethesda har vært elendig når det kommer til kinematografi og animasjon. Ta gamle mass effect hvor de måtte utilisere animasjon på mest mulig effektiv måte, de gjorde dynamisk shoots og skjulte detaljer mens de fikk samtaler til å virke mer interessant. Bethesda gjøre bare standard zoom inn på karakteren som får alle situasjoner til å virke det samme.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...