Edorph Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hei, jeg har problemer med å få font-typene til å se ordentlig ut i Opera. Har installert Corefonts, men når jeg velger f.eks. Verdana som 'CSS sans-serif' i Opera instillingene, blir den seende veldig kornete og sammentrykket ut: Det samme skjer med andre font's også; < 14 px (ca) skriftstørrelse gjør at de blir seende helt feil ut, ikke bare med Corefonts, men også de fontene som fulgte med. Det eneste unntaket er vel Helvetica. Eks. menyen på VG.no Hva kan være grunnen til dette? Jeg bruker Fedora Core 1 med Gnome, og Opera 7.23. Her er font-oppsettet mitt nå: Er det noen som kan ta et screenshot av sitt oppsett? - Frode Nilsen Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Sånn ble det seende ut hos meg da.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Kjipt :/. Jeg vet ikke hva du kan gjøre. Har ikke gjort noe med dette selv, det var sånn fra starten av hos meg ;p. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hva slags skriftstørrelse har du da? Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hvem, jeg ? Minimum Font Size: 6 Visstnok .. :/ Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hvem, jeg ? Minimum Font Size: 6 Visstnok .. :/ For meg ser det ut som om dere har forsjellig fontstørrelse. Eller at du har bold og han har noe mindre Lenke til kommentar
xeon Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Kan hende du vil se på disse: http://www.gnome.org/fonts/ Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) [1337] edit: srry feil post Endret 11. januar 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Kommer ikke inn på vg en gang pga. flash får opera til å henge i 2 minutter, før den ikke viser flash'en. Funker finfint med flash+mozilla da?!? Har opplevd at noen sider får "mikroskrift". Tar bare på "zoom" øverst i høyre hjørne tenker ikke noe på det... Første gang på LENGE at jeg faktisk går inn på vg, ikke bare pinger dem til døde... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Jeg har akkurat samme problem uansett browser. Løsningen er å laste ned browseren med XFT støtte (Mozilla/Firebird har dette, sikkert Opera også). Da ser fontene normale ut. Endret 11. januar 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Dette var et av de store irritasjonsmomentene som gjorde at jeg gikk tilbake til [der vet hva] på desktop-maskina. Trist å se at Fedora som en stor tung distro ikke har orden på dette ennå. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Akkurat! Fontene var det første jeg irriterte meg over første gang jeg prøvde Linux skikkelig (Lycoris i en periode hvor jeg bare hadde 3GB harddisk tilgjengelig.) Forøvrig bruker jeg Bitstream Vera til det meste nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå