c0nt4ct Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 kan jeg bruke pc2100 å pc2700 på en xp 2500+ barton som kjører 333 som fsb ? kan jeg kjøre dual DDR med disse 2 brikkene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du kan bruke dem , men begge vil kjøre på 2100. ville nok bytta ut den 2100 brikken, du vil få bedre ytelse med kun den 2700 brikken enn med begge de to i maskinen. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 å ram - ramer - ramte - har ramet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 å ram - ramer - ramte - har ramet seriøst svar Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Verdt å nevne at to ulike rambrikker _kan_ føre til stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
c0nt4ct Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Takk for alle svar. men jeg vil forsikre meg om at det går ann å kjøre dual DDR med med 2x256 apache pc 2100 / pc 2700 Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 å ram - ramer - ramte - har ramet Skal du bli norsklærer eller noe slikt? Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv! Når det er sagt; JA, du kan gjøre det, men det er tvilsomt at PC2100 brikken klarer å holde følge med PC2700 brikken. Altså vil begge kjøre på den laveste hastigheten! Antageligvis vil dette føre til at du ikke kan kjøre høyere FSB enn ~133MHz. Det vil også igjen si at du får bedre ytelse med EN PC2700 brikke en med BÅDE PC2100 og PC2700. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Takk for alle svar.men jeg vil forsikre meg om at det går ann å kjøre dual DDR med med 2x256 apache pc 2100 / pc 2700 har en litensmule tvil her... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Antageligvis vil dette føre til at du ikke kan kjøre høyere FSB enn ~133MHz. Det vil også igjen si at du får bedre ytelse med EN PC2700 brikke en med BÅDE PC2100 og PC2700. Det går vel an å bruke ram-dividerne til noe fornuftig? (selvfølgelig avhengig av hovedkortet da) Edit: Men ja, jeg er enig, en PC2700 brikke er bedre enn mix og match på forskjellige hastigheter. Endret 11. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv! Det er utrolig irriterende å lese dårlig norsk. Dette var på en måte dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Jeg beklager utspillet dersom noen av en eller annen grunn måtte føle seg krenket. Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du kan ikke kjøre dual, med mindre du har et chipset/hovedkort som støtter dette. For amd sin del er det nforce2 eller via kt600 chipset og nyere. Ram brikkene må også være identiske. Det beste alternativet for deg , uten å bruke penger , er nok å klokke fsb til rundt 190 , og kun bruke en ram brikke. Pass på kjøling av cpu, og sjekk på hvilken fsb du får dårligere ram timings. Gå så høyt du kan med fsb til du ikke lenger kan bruke 6-3-3-2 i timings. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv! Det er utrolig irriterende å lese dårlig norsk. Dette var på en måte dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Jeg beklager utspillet dersom noen av en eller annen grunn måtte føle seg krenket. Vel om slike ting irriterer så får du bare søke og se om gyldendal eller andre har et forum for deg. Her på forumet holder man kjeft om andres skrivefeil Lenke til kommentar
Treat Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv! Det er utrolig irriterende å lese dårlig norsk. Dette var på en måte dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Jeg beklager utspillet dersom noen av en eller annen grunn måtte føle seg krenket. så ikke les Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vel om slike ting irriterer så får du bare søke og se om gyldendal eller andre har et forum for deg. Her på forumet holder man kjeft om andres skrivefeil Jaha? Føler du deg truffet? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Du kan ikke kjøre dual, med mindre du har et chipset/hovedkort som støtter dette. For amd sin del er det nforce2 eller via kt600 chipset og nyere. KT600 har vel ikke dual channel!? [OT] FastStream64 Technology VIA FastStream64™ Technology uses an expanded array of prefetch buffers to reduce latency in the memory controller, extending performance at a lower transistor cost than dual channel implementations. [/OT] Uansett, Dual Channel har ikke akkurat stor innflytese på minnehastigheten i AMD's tilfelle! EDIT; tok med litt for mye søppel. Endret 11. januar 2004 av vladnag Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 så ikke les Jeg forsøkte bare å være behjelpelig med å rette på en stor grammatisk feil. Samfunnet er tjent med en viss språklig standard og uniformitet. Med andre ord var ikke dette noe personangrep, og jeg forstår ikke hvorfor dere farer slik opp over det her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) så ikke les Jeg forsøkte bare å være behjelpelig med å rette på en stor grammatisk feil. Samfunnet er tjent med en viss språklig standard og uniformitet. Med andre ord var ikke dette noe personangrep, og jeg forstår ikke hvorfor dere farer slik opp over det her. Mange her som har brent seg med folk som har diverse problemer å skrive riktig. Vi har flere døve, ordblinde, og folk med dysileksi osv. her i forum og mange har fått advarsel pga. slike poster som du kommer med..... Mvh jarmo Endret 11. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 så ikke les Jeg forsøkte bare å være behjelpelig med å rette på en stor grammatisk feil. Samfunnet er tjent med en viss språklig standard og uniformitet. Med andre ord var ikke dette noe personangrep, og jeg forstår ikke hvorfor dere farer slik opp over det her. Av den enkle grunn av at dette har vært en "stor sak" før, og konklusjonen er at man nevner ikke slike ting. En helt annen sak er 1337 -og SMS-språk som vi ikke liker her. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Av den enkle grunn av at dette har vært en "stor sak" før, og konklusjonen er at man nevner ikke slike ting. En helt annen sak er 1337 -og SMS-språk som vi ikke liker her. OK. Jeg ser nå at dette nevnes under "nettikette" her på forumet. Jeg hadde bare lest retningslinjene. Jeg skal ikke kommentere verken skrivefeil eller "netikette-reglene" så lenge jeg er på dette forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå