Gå til innhold

fsb å ram

c0nt4ct

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
å ram - ramer - ramte - har ramet

Skal du bli norsklærer eller noe slikt?

Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv!

Når det er sagt; JA, du kan gjøre det, men det er tvilsomt at PC2100 brikken klarer å holde følge med PC2700 brikken. Altså vil begge kjøre på den laveste hastigheten! Antageligvis vil dette føre til at du ikke kan kjøre høyere FSB enn ~133MHz. Det vil også igjen si at du får bedre ytelse med EN PC2700 brikke en med BÅDE PC2100 og PC2700.

Lenke til kommentar
Antageligvis vil dette føre til at du ikke kan kjøre høyere FSB enn ~133MHz. Det vil også igjen si at du får bedre ytelse med EN PC2700 brikke en med BÅDE PC2100 og PC2700.

Det går vel an å bruke ram-dividerne til noe fornuftig? (selvfølgelig avhengig av hovedkortet da) ;)

Edit: Men ja, jeg er enig, en PC2700 brikke er bedre enn mix og match på forskjellige hastigheter. ;)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Selv om du sikkert er strålende i norsk rettskriving så betyr ikke det at alle andre er det. Hold slike useriøse svar for deg selv!

Det er utrolig irriterende å lese dårlig norsk. Dette var på en måte dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Jeg beklager utspillet dersom noen av en eller annen grunn måtte føle seg krenket.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre dual, med mindre du har et chipset/hovedkort som støtter dette. For amd sin del er det nforce2 eller via kt600 chipset og nyere. Ram brikkene må også være identiske.

Det beste alternativet for deg , uten å bruke penger , er nok å klokke fsb til rundt 190 , og kun bruke en ram brikke. Pass på kjøling av cpu, og sjekk på hvilken fsb du får dårligere ram timings. Gå så høyt du kan med fsb til du ikke lenger kan bruke 6-3-3-2 i timings.

Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende å lese dårlig norsk. Dette var på en måte dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Jeg beklager utspillet dersom noen av en eller annen grunn måtte føle seg krenket.

Vel om slike ting irriterer så får du bare søke og se om gyldendal eller andre har et forum for deg. Her på forumet holder man kjeft om andres skrivefeil :angry:

Lenke til kommentar

så ikke les :mad:

Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre dual, med mindre du har et chipset/hovedkort som støtter dette. For amd sin del er det nforce2 eller via kt600 chipset og nyere. 

KT600 har vel ikke dual channel!?

[OT]

FastStream64 Technology

VIA FastStream64™ Technology uses an expanded array of prefetch buffers to reduce latency in the memory controller, extending performance at a lower transistor cost than dual channel implementations.

[/OT]

Uansett, Dual Channel har ikke akkurat stor innflytese på minnehastigheten i AMD's tilfelle!

EDIT; tok med litt for mye søppel.

Endret av vladnag
Lenke til kommentar
så ikke les :mad:

Jeg forsøkte bare å være behjelpelig med å rette på en stor grammatisk feil. Samfunnet er tjent med en viss språklig standard og uniformitet. Med andre ord var ikke dette noe personangrep, og jeg forstår ikke hvorfor dere farer slik opp over det her.

Lenke til kommentar
så ikke les  :mad:

Jeg forsøkte bare å være behjelpelig med å rette på en stor grammatisk feil. Samfunnet er tjent med en viss språklig standard og uniformitet. Med andre ord var ikke dette noe personangrep, og jeg forstår ikke hvorfor dere farer slik opp over det her.

Mange her som har brent seg med folk som har diverse problemer å

skrive riktig.

Vi har flere døve, ordblinde, og folk med dysileksi osv. her i forum og

mange har fått advarsel pga. slike poster som du kommer

med..... ;)

Mvh

jarmo

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
så ikke les  :mad:

Av den enkle grunn av at dette har vært en "stor sak" før, og konklusjonen er at man nevner ikke slike ting. En helt annen sak er 1337 -og SMS-språk som vi ikke liker her.

Lenke til kommentar
Av den enkle grunn av at dette har vært en "stor sak" før, og konklusjonen er at man nevner ikke slike ting. En helt annen sak er 1337 -og SMS-språk som vi ikke liker her.

OK. Jeg ser nå at dette nevnes under "nettikette" her på forumet. Jeg hadde bare lest retningslinjene. Jeg skal ikke kommentere verken skrivefeil eller "netikette-reglene" så lenge jeg er på dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...