lallis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Sitter her med et ganske kjipt problem.. PC'en min liker tydeligvis å reboote av seg selv + å slenge opp en del bluescreens.. Jeg har nå loket meg fram til at det er prosessoren som er flaskehalsen. Hvordan skal en prosessor se ut etter ca et halvt års bruk, og da mener jeg med kjølepasta osv. Kan jo skrive opp hva jeg har, hvis det hjelper.. asus a7n8x deluxe amd athlon xp 3000+ barton twinmos 512 x 2 ddr pc3200 noen som vet hva jeg burde gjøre? burde jeg bare sende hk, cpu og minne inn til komplett igjen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Start med å sjekke tempratur. Kan være et varmeproblem. Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 tror ikke det er spesiellt varmt, ligger på 50 grader. stabilt. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Nå spiller det ikke noen rolle hvor gammel en cpu er, man kan f.eks ikke se at en cpu er slitt og må byttes ut. Har du klokket maskinen? Synes 50grader er høyt. Prøv å ta av kabinett døren og se om det hjelper, kanskje det er software, kjør en virus scan, kanskje windoctor hvis du har det. Kan være mye som er galt Endret 11. januar 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har kabinettdøren av, og det ligger på 50 grader. Kjører med en såkalt boxed kjøler, men jeg synes denne ser i underkant liten ut.. Har kommet to små flekker på prosessor kjernen, tror ikke dette er veldig bra.. Har også kjørt virus-scan og formatert flere ganger.. Tror jeg sender hk, cpu og minne til komplett, jeg.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hvis du kjører med døra åpen og får 50 grader, er det på tide og få til litt bedre kjøling. har du kabinettvifter? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 kan det tenkes at du har overtrykk i pc'en din? (altså om du har alle viftene i pc'en til å blåse inn i pc'en)? da blir det jo mere varme... Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Har en kabinettvifte bak, som blåser ut. Samt to vifter i PSU. Men jeg mener at selve CPU vifta og kjøleren er _veldig_ liten.. Men siden det er boxed, så skulle den vel ha stor nok kapasitet? Har ikke klokka. Endret 11. januar 2004 av lallis Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Just in case, du har prøvd å bytte minnet på maskinen? Slik at du har elimentert vekk minne-problemer som feilkilde. Etter min erfaring så er det ofte minnet som er ansvarlig for ustabilitet, ikke selve CPU'en. Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Kjør en og en minnebrikke av gangen.. Edit: siden du nevner bluescreens også så regner jeg med at du kjører et windowsbasert OS.. Hvordan står det til med brannmur, antivirus og windowsupdate? Endret 11. januar 2004 av hart Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Har to minnebrikker, begge på 512 MB (twinmos pc3200). Har kjørt med en og en brikke, men PCen rebootet og kjørte opp med bluescreens anyway. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, er en del delte meninger.. Men når PCen er oppe og kjører, så kjører den bra og stabilt. Det kan gå alt fra en uke, en dag og noen timer på at den rebooter av seg selv. Kjipt problem.. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du har vel ikke mulighet for å legge ut bilder av den cpu, slik at vi kan få se på de to flekene? Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Om du skriver litt om hva som står på de bluescreenene du får så kan det hjelpe oss. Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Kunne tatt ett med mobilen, men vet ikke hvor god kvalitet det blir. Er vel heller ingen måte å uploade det til nettet, heller? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Min fader hadde lignende problemer som deg, vel og merke intel cpu. Han hadde TwinMos pc3200 minne, og fikk bluescreen stadig vekk. Fikk byttet minnebrikken hos Komplett men hadde forsatt samme feil. Så fikk han låne min TwinMos PC2100 minne, og feilen forsvant. Noe som medførte at vi byttet minne brikker. Tror feilen låg i cpu/hk/minne-hastigheten kombinasjonen. Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg rekker ikke å se hva som står på bluescreen'ene som kommer opp. Det bare plutselig kommer blå skjerm, som er det er sekund - før hele systemet rebooter og starter opp på nytt igjen. Kjører winxp pro. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) kan det tenkes at du har overtrykk i pc'en din? (altså om du har alle viftene i pc'en til å blåse inn i pc'en)? da blir det jo mere varme... Selvfølgelig ikke. Det anbefales å ha et visst overtrykk i pc'en for å holde støv ute (hvis man har filtrert inntakt da), og uansett er kabinettet langt fra tett så luften kommer seg ut på enellerannen måte uansett om du har alle viftene til å blåse inn eller ut. Selvfølgelig er det optimalt å ha viftene i et push-pull oppsett for best mulig luftstrøm, men temperaturen har ingenting med overtrykk å gjøre. Og til trådstarter; for meg høres det ut som du har et temperatur-problem. 50 grader med kabinett-døra av er MYE, selv på en XP3000... Og du kan ikke påstå den er stabil når den spontan-rebooter. Edit: skriveleif Endret 11. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) _DOOH_ Endret 11. januar 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Og til trådstarter; for meg høres det ut som du har et temperatur-problem. 50 grader med kabinett-døra av er MYE, selv på en XP3000... Og du kan ikke påstå den er stabil når den spontan-rebooter. Nei, ikke sånn stabil. Men når den er oppe og kjører, den henger liksom ikke. Alt fungerer helt. Hvis du skjønner hva jeg mener.. Endret 11. januar 2004 av lallis Lenke til kommentar
lallis Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Har lepont 420W PSU, den skal vel holde den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå