Redaksjonen. Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Annonse: Smartere elbil-lading med patentert transformatorteknologi Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2022 Del Skrevet 7. juni 2022 Sitat Med ZapSafety kan håntverkere ta med sin egen personlig isolasjons trafo og kan være helt beskyttet mot overskudds strøm (Foto: Zaptec) - Det nevnes både skilletrafo og isolasjonstrafo, men det har jo tradisjonelt forutsatt elektromagnetisk overføring av energien fra primærside til sekundærside av en trafo. Hvordan lar dette seg gjøre med en viklingsløs elektronisk trafo? - Hva mener dere med overskudds strøm i sitatet over her? - Størrelse og vekt er åpenbart store fordeler her, noe som også indikerer lavt varmetap og høy virkningsgrad. Kan dere si noe om hva virkningsgraden er? - Kan denne elektroniske trafoløsninga sammenlignes med en likeretter og en vekselretter integrert i en og samme enhet? I så fall, vil det ikke være mer effektivt å bare likerette? Hvis man først likeretter og deretter vekselretter så må det jo uansett inn i bilens likeretter igjen. Det virker som to konverteringsledd for mye. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7. juni 2022 Del Skrevet 7. juni 2022 (endret) Nå er artikkelen en annonse for et patentrådgiverkontor, og det ser ut at patentsøknaden er fra 2014. Det eneste som Zaptec har i Norge om jeg ikke har blinkset. (Legger til: de har jo noen flere andre steder og da er det som følger kanskje ikke det de mente) Patentkrav 1 følger nederst og det eneste nye ser ut at 2 komponenter utgjør en integrert enhet og at isoleringstransformatoren er en solid-state-transformator. Endret 8. juni 2022 av trikola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå