RaymondK Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Hei! Har noen vinduer i 2. etasje som ikke går å åpne. Lurte på å fylle skumsprøyta til høytrykken med Zalo og forsøke skumlegge dem før jeg spyler over med en relativt smal dyse. Noen som har bedre metoder som ikke involverer stilas og stiger? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Tror du bør være ganske nærme for å høytrykksspyle. Med mindre hageslangen er utilstrekkelig så kan du prøve å vaske vinduene fra innsiden med en vinduspusser på skaft, eller kjøpe en med langt teleskopskaft. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 2. etasje, hva snakker man i høyde opp til øverste del av vindu? Nærmere/over 5 meter? Såpe og høyttrykkspyling alene tar ikke filmen med inngrodd møkk så resultatet blir 👍👎, man må ta det mekanisk med svamp, klut eller børste for at det skal bli bra. En teleskopisk vaskebørste med hurtigkobling til vannslange kan være et alternativ, jula.no har noen varianter (110-180 cm, 200-500 cm). Man kan eventuelt henge på en mikrofiberklut f. eks. med strikker hvis ikke busten er myk nok (Jula har to varianter kost, myk / hard). Spørs om ikke det blir striper/spor etter dråper som renner ned og tørker så man burde gå over med en vindusnal, eventuelt en egnet klut for å tørke vekk alt. Mulig man kan teipe fast eks. denne fra Jula på enden av skaftet. Biltema har også varianter men ser ut til at lengste teleskopskaft er inntil 220 cm (har også denne på inntil 3 meter men det står ikke hva som passer til). De har også diverse som skal passe til førstnevnte, eks. denne vindusvaskeren. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Jeg vasker lastebilen ganske ofte med høytrykkspyler, men om jeg drar fingeren langs siden så er den aldri helt ren. Bruker teleskop vaskebørste innimellom, bilen er omtrent 4 meter høy, da blir den ren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå