Simgar Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 (endret) Hei alle sammen. Har en liten tvistesak med et utleieselskap som leier ut maskiner. Har leid en slipemaskin til å slipe terrasse. Da jobben var nesten ferdig tok støvsugerposen på maskinen full fyr. Klarte heldigvis å stoppe brannen med kun svimerker i terrassen som konsekvens. Utleier mener dette var en konsekvens av å kjøre over en spiker, og at en gnist har blitt sugd inn i posen. Denne forklaringen kan gjerne stemme, men jeg mener at utleier er pliktig til å informere om at maskinen er såpass farlig å bruke når man leier den. Har fått informasjon om at spikere skal slås ned fordi deler i maskinen kunne bli ødelagt, men ikke at en eventuell husbrann kunne bli konsekvensen. Mangler det ikke noe konsekvensinformasjon her? Utleier mener også at rondelen/hjulet som drar slipemaskinen ble ødelagt da vi kjørte over spikeren, og at dette kanskje blir fakturert meg. Dette er en kostnad på rundt 8000kr ifølge utleier. Jeg mener på min side at dette ikke er forårsaket av meg, da slipepapir var i hel tilstand da vi tok det ut. Har heller ikke skrevet noen leiekontrakt. Er det da slik at selskapet kan komme å kreve reparasjonskostnader når det ikke en gang foreligger noe skriftlig kontrakt? Utleier mente at jeg gikk med på leievilkår i det jeg hentet utstyret, uten at noen skriftlig kontrakt skulle ha noe å si. Dette var bransjestandard mente han. Er det virkelig slik? Skal man måtte søke opp leievilkår på nett på egen hånd før man leier? Har jeg en sak her? Takk for alle svar Endret 3. juni 2022 av Simgar Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Hvis du leier en bil og krasjer den... Kan du da unnskylde deg med at utleier ikke informerte deg om at du ikke skulle kjøre inn i noen? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå