Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leietaker og oppsigelse

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål.

932132000_2022-06-0116_43.03-1.thumb.jpg.0e513f857cc7eac0ab9c0a99b9029b83.jpg

Gjelder minstetiden/ett års bindingstid i denne kontrakten? Slik jeg tolker det er det minstetid dersom det er krysset av i boks A eller B? Siden det er avkrysset i boks C er det tidsubestemt og leieforholdet kan sies opp når som helst. For ordens skyld er dette en sokkelbolig i enebolig hvor utleier bor. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (7 timer siden):

Bindingstid og minstetid er to forskjellige "tider". Hvorfor spør du om bindingstid? Står det noe om bindingstid i kontrakten?

Det står ingenting noen andre steder i kontrakten om varighet på leieforholdet, tror jeg brukte ordet bindingstid fordi det kunne være synonymt med minstetid. 

Spørsmålet er vel om det er en tidsbestemt kontrakt med varighet ett år eller tidsubestemt med mulighet for oppsigelse når som helst. :) 

Lenke til kommentar
CEO Based Dept. skrev (13 minutter siden):

Det står ingenting noen andre steder i kontrakten om varighet på leieforholdet, tror jeg brukte ordet bindingstid fordi det kunne være synonymt med minstetid. 

Spørsmålet er vel om det er en tidsbestemt kontrakt med varighet ett år eller tidsubestemt med mulighet for oppsigelse når som helst. :) 

Står jo at kontrakten kan sies opp fra begge parter med 3 mnd oppsigelse. 

Lenke til kommentar

Ser greit nok skrevet det der, klart og tydlig at begge parter gir den andre tre ekstra kalender-måner, i frist til å finne evt. ny leieboer, eller evt. ny leiebolig, dersom den ene parten ønsker å avslutte forholdet med den andre parten. :)

Dersom du ønsker å bytte bolig, så mister ikke eieren intektene på boligen du leier første dagen - og dersom eier er misfornøyd med leieforholdet han har med deg - så har du også god tid å finne deg en ny bolig etter han/hun ønsker deg ut av bygningen du leier.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...