tanda Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Hei Kan sprekker i sparkelen / materialet som binder vegg og tak føre til støyproblemer? Jeg har lenge opplevd støy/bakgrunnstøy i leilighet(er). I tilegg til egen feilsøking med noen ganger hjelp far utleier så har jeg aldri funnet kildene til durelyden. ifølge fastlege og andre så er dette en blanding av noe medisinsk/kroppslig og miljø. Som legen sa "du kan velge". Jeg har nå forsøkt å teipe over sprekkene for testing og så langt så virker det om det hjelper noe. Hvis så kan jeg forsøke å diskutere med utleier igjen Kanskje en bør ha lister og tetninger langs kanten mellom vegg og tak. Er det noen som har erfaring og eller har lyd/fysikk kunskap som har en kommentar på dette? Alle forslag mottas med takk tanda Original tråd, Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Hører de du har hatt til å se på dette problemet også slik som du oppfatter det ? Virker som legen din kanskje mener du er ekstra sensitiv, men bra du klarer å redusere plagene litt ved å utbedre problemet. Det eneste jeg kan relatere til er at jeg fikk en slags lett strøm igjennom meg når jeg holdt i aluminiumen på en laptop og hadde føttene på teppegulvet som hadde varmekabler på under. Altså ikke noe direkte fysisk kontakt (muligens i praksis en veldig høy motstand). Lenke til kommentar
tanda Skrevet 2. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2022 1 hour ago, vidor said: Hører de du har hatt til å se på dette problemet også slik som du oppfatter det ? Ikke i denne leiligheten. Utelier har selv testet med å oppholde seg i leiligheten noen timer. Intressant nok så trodde utleier at at hun hadde funnet problemet og pekte på noen enkle 400-kroners multimediahøytalere. Jeg hørte ikke noe fra høytalerene før jeg plasserte en av høytalerene helt opp til øret mitt og da kunne jeg høre en kakafoni av høyfrekvente lyder med meget meget lav styrke. Høytalerene spilte ikke musikk/lyd og laptop'en var i dvalemodus osv. Folk er nok forskjellige i hørseln på samme måte som klesstørrelse osv. Som sagt, så reagerer jeg ikke på lyden fra multimedia høytalerene og fjerne dem løser ikke problemet mitt. Jeg begynner å lure på at det er sprekkene som har oppstått i vegg/tak kantene/sparklen som siver lyd fra ventilasjonkanalene over interiørtaket. Etter noen timers testing med enkel teip over sprekkene så opplever jeg lyden noe mer dempet. Jeg gjetter på at det også er lave frekvenser som forårsaker det jeg opplever som murring i kroppen. Forsøk å lag en lang og dyp lyd med stemmen så vil det kanskje runge noe i kroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå