Mr.M Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 er det de såkalte day-ahead prisene hos Nord Pool man kan følge med på, hvis man vil planlegge/unngå de verste toppene i døgnet? evt. hvor er "dagens pris" der inne? ikke lett å finne frem i menyene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 (endret) On 6/1/2022 at 7:48 PM, Mr.M said: Jeg byttet ikke selskap, men valgte en spotpris-avtale hos Fortum. Lurer på hvor mange ti-tusener av kunder som fortsatt betaler overpris, det er i alle fall god butikk for dem at folk er litt sløve med å bytte. Det er stor forskjell på spotprisavtalene. Alle tar utgangspunkt i Norpools priser, men påslagene varierer. Spotprisavtalen "Fortum Marked" har påslag på 3,9 øre/kWh og 35 kr/måned. Til sammenligning har for eksempel GE Spotpris påslag på 1,0 øre/kWh og 0 kr/måned. Sånn sett vil jeg si at de som velger Fortum Marked foran spotprisavtaler som har mindre påslag betaler overpris. Endret 3. juni 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Mr.M skrev (1 time siden): er det de såkalte day-ahead prisene hos Nord Pool man kan følge med på, hvis man vil planlegge/unngå de verste toppene i døgnet? evt. hvor er "dagens pris" der inne? ikke lett å finne frem i menyene. Strømleverandør har ofte en app. Jeg har Trøndelagkraft og appen er helt grei, med spotpriser per time i en graf. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 Slettet-fsaSP0zV skrev (7 timer siden): Spotprisavtalen "Fortum Marked" har påslag på 3,9 øre/kWh og 35 kr/måned. Til sammenligning har for eksempel GE Spotpris påslag på 1,0 øre/kWh og 0 kr/måned. Sånn sett vil jeg si at de som velger Fortum Marked foran spotprisavtaler som har mindre påslag betaler overpris. enig, det var slapt av meg burde tatt skrittet helt ut og "forlatt skuta" helt og holdent, i og med det er aktører der ute som kun legger til 1-2 øre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå