asicman Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Lager en tråd om Småhusplanen som har det vært litt om media i det siste. Jeg fikk brev på Digipost i dag med tittelen «Vedtak om midlertidig forbud mot tiltak - Småhusplanen» Jeg har gått med planer (også snakket med snekker) om å rive garasjen og sette opp en ny på samme sted. Om mulig litt større. Garasjen er frittstående og er nede i ene hjørnet av tomta et godt stykke fra huset. Under «Unntak fra forbudet» står det «Oppføring og riving av Maksimalt én frittliggende bygning som ikke er til beboelse, med størrelse inntil 36 m² bebygd areal (BYA) og maksimal gesimshøyde på 3,0 meter og mønehøyde på 4,0 meter». Dette er innenfor størrelse hva jeg tenker meg. Men så står det videre «Alle former for parkering under terreng er omfattet av forbudet, uavhengig av unntakene over» Siden tomta heller og er brattere ned mot veien så er dagens garasje i praksis under terreng selv om taket stikker litt opp. Kunne også tenke meg å bygge den nye litt lavere og legge kunstgress på taket slik at det nærmest ble en naturlig del av hagen. Men vil det være lov? Hva er den juridiske definisjonen av «parkering under terreng»? Hva er hensikten med denne i forhold til småhusplanen? Jeg trodde mer hage/vegitasjon/grøntareal var bakgrunnen for planen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå