Ludvig86 Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Hei! Jeg byttet kalipere bak på min 2012 Ford Focus Etter byttet var jeg plaget med luft i systemet, som seg sikkert hør og bør. Jeg luftet bremser til den store gullmedaljen, og det ble spylt noen liter med bremsevæske. Etter langt om lenge, og lengre enn langt fikk jeg endelig ett greit nok resultat. Nok til at jeg turte å ta bilen på en noe lengre kjøretur uten at jeg følte at jeg ikke hadde bremser. Men jeg synes pedalen kunne vert enda hardere. Gitt litt kjappere respons sammenlignet med andre biler jeg kjører. Så jeg lurte på om det kan vere noe annet enn luft i systemet som gjør dette? Jeg satte på nye bremseklosser bak, da kaliperene ble byttet. Takk for innspill! // Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Hadde samme problemstilling før sist EU kontroll på en av mine biler. Måtte til slutt krype til korset og få verkstedet som skulle godkjenne til å suge ut hva enn luft som satt fast i systemet med maskinen de bruker til det. De sa det ikke var helt uvanlig at maskinen finner luft i rørene som man ikke får ut med vanlig lufting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå