Gjest d822d...557 Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Hei, Kjøpte en kantklipper av Multicom, denne https://www.prisjakt.no/product.php?p=3807330 Har hatt den som varsel på Prisjakt sammen med annet verktøy fra Makita. I forrige uke ble den satt ned til 137 kr fra rundt 900kr (vet ikke helt eksakt hva den sto i). Jeg bestilte litt etterpå og fikk ordrebekreftelse. Sendte mail til dem for å høre med med sporingsnummer i går, og får da beskjed om at orderen er annullert pga feil pris. Svarer at jeg ikke godtar det, og fikk i dag beskjed at de fastholdt på annulleringen fordi at det var åpenbart at dette ikke var riktig pris. Sånn som markedet har blitt så syntes ikke jeg at ca 80% rabatt er helt urealistisk? Hva ville dere gjort og hvilke rettigheter har jeg? Anonymous poster hash: d822d...557 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Dersom det er opplagt feilprising så kan de heve kjøpet. 85% rabatt vil jeg si er en høyst usedvanlig rabatt og faller under dette. Tror ikke du har mye å gå på her. 1 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 En ting er jo hva som kan synes som rimelig og fornuftig, noe annet er jo det som følger av "gjeldende rett". Ofte så er jo dette forholdsvis likt, men kanskje ikke bestandig. Hovedprinsippet er vel at begge parter er bundet av avtalen, men det finnes unntak. Man kan jo se hva for eksempel Forbrukerombudet sier om saken, se punkt 4 annet avsnitt: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett Så det spørs vel om det ikke skal godt gjøres å tvinge Multicom til å gjennomføre salget i forhold til det som de hevder er en feilprising. (men det ligger vel litt i grenseland, skulle man tro.) Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Det er for lav pris til at det kan være rett, selger kan da annullere. Lenke til kommentar
Gjest 73342...b4f Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Hehe, jeg bestilte også en vare fra multicom i forrige uke som var som var satt ned rundt 80 prosent. Gikk ut i fra at det var feil, men bestilte. Ble kansellert uten at jeg fikk noe info om det. Tror ikke jeg gidder gå videre med dette da det faktisk var en litt for vill rabatt. Men multicom må skjerpe seg, florerer av slike feilprisinger av de har jeg sett i flere nyhetsartikler Anonymous poster hash: 73342...b4f Lenke til kommentar
Gjest d822d...557 Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Ts her. Ja, jeg får nok bare droppe det. Jeg mener fremdeles at 70-80% forekommer og at plutselig er det utgående varer de vil bli kvitt fort. Anonymous poster hash: d822d...557 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Gjest d822d...557 skrev (58 minutter siden): Ts her. Ja, jeg får nok bare droppe det. Jeg mener fremdeles at 70-80% forekommer og at plutselig er det utgående varer de vil bli kvitt fort. Anonymous poster hash: d822d...557 Ja det kan forekomme, men jeg tror du har en vanskelig sak her om du skulle ta det til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Flyttet tråden til "Forbrukerrett". Tilbakemeldinger tas via de vanlige kanalene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. 1 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 Fant en gang en PC på tilbud hos Elkjøp i helgen som var nedsatt med mer enn 50%. Gikk ned på mandags formiddag for å handle, men da fikk jeg beskjed om at nei, det tilbudet fantes ikke. Så gjentok det samme seg. En annen PC modell nedsatt fra 8.500,- til 4.000,-. Da klikket jeg på "kjøp" og så gikk jeg ned på mandagen og sa at jeg skulle ha PC'en utlevert. Da fikk jeg den faktisk. Er enig i at rabatter rundt "spesielle produkter" på 80% det er noe som kan forekomme, men det er vel ikke særlig vanlig. Det er uansett temmelig dårlig PR for en nettbutikk å trekke tilbudene som de har lagt ut. Har handlet på tilbud hos Elkjøp med mer enn 50% rabatt, mange ganger. Noen ganger så har det vært nødvendig å instruere ekspeditøren nokså detaljert: "Jeg har sjekket på nettet, jeg vet at dere har den på lager, gå og hent den". Og "nei, jeg vil absolutt ikke ha en annen modell eller en forsikring, det er jeg helt sikker på", men jeg har alltid fått de varene til den prisen som har vært oppgitt på det tidspunktet at jeg ønsket å gjennomføre kjøp. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juni 2022 Del Skrevet 1. juni 2022 arne22 skrev (4 timer siden): Fant en gang en PC på tilbud hos Elkjøp i helgen som var nedsatt med mer enn 50%. Gikk ned på mandags formiddag for å handle, men da fikk jeg beskjed om at nei, det tilbudet fantes ikke. Så gjentok det samme seg. En annen PC modell nedsatt fra 8.500,- til 4.000,-. Da klikket jeg på "kjøp" og så gikk jeg ned på mandagen og sa at jeg skulle ha PC'en utlevert. Da fikk jeg den faktisk. Ikke alltid de har de samme tilbudene i butikk som på nett, selv om tingen blir utlevert i din butikk. Har flere ganger handlet på nett, mens jeg var i butikken, og betalt mindre. Tullete, men sånn er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå