Privatist2022 Skrevet 31. mai 2022 Del Skrevet 31. mai 2022 Hei! Er det noen her inne som skal ha skriftlig eksamen i sosialkunnskap kommende fredag (3. juni), og evt. har lyst til å reflektere over tema og forberedelsesmateriale som vi får på torsdag? (f.eks komme med forslag til hva slags problemstilling vi kan få på selve eksamensdagen osv.) Mvh privatist Lenke til kommentar
PrivatistBergen1007 Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Hei! Ja jeg har eksamen. Så forberedelses delen nå. Tenker det kan vær lurt å lese seg opp på velferdsstaten generelt og ta med info om det til imorgen. Tenker også å ta med meg andre kilder og andre eksempler på velferdsstatens utfordringer og forskjeller så jeg har flere eksempler og mye å gå på. Tenker også å finne mer om den kilden vi fikk henvist og om samme eksempel. Hva tenker andre? Dette er et vanskelig fag så jeg går for en 4 Lenke til kommentar
Martineprivatists Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Hei! Vedlegget i forberedelsesheftet hinter til fattigdom i sammenheng med barn og innvandrere. Samtidig står det at vi skal skrive en oppgave om velferdsforskjeller og utfordringer ved velferdsstaten. Derfor tenker jeg kanskje at det blir noe drøfting av tiltak for å redusere velferdsforskjeller og at vi må dra inn barnefattigdom og andre sosiale problemer som skaper forskjeller kanskje. Jeg har vertfall funnet en del kilder på barn i lavinntektsfamilier og litt fakta om forskjellene som faktisk er i landet vårt. Lykke til i morgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå