Gå til innhold

Norske Banker og korrupsjon?

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y4oEwr/stor-politiaksjon-i-oslo-bankansatte-arrestert

Var bare spm om tid når dette kom frem i offentligheten. Altfor mange har vist om dette i lang tid uten at noe har skjedd. 

Selv har jeg personlig sendt inn flere bekymringsmeldinger, og jeg vet at et større antall av mine "kolleger" i bransjen har gjort det da dette har vært en snakkis hver eneste samling vedr kurs og videreutdanning.

Så spm er bare, hva skjer nå?  Hvor dypt blir det å grave, og evt hva blir utfallet.

For metoden er jo relativt enkel, bruke avvikskvota på å gi lån til folk som overhodet ikke hadde fått det ellers mot en fin sum rett inn på egen "konto".

Så hvem passer på denne avvikskvota?  Det trenger jo ikke lyse noen røde lamper hos de som passer på sine ansatte med mindre de har gått helt over stokk og stein å gir ut altfor mange lån på kvota ( noe jeg tviler på ettersom dette har nok skjedd i altfor lang tid ) 

Med en prislapp på alt mellom 100-300k per lån, så trenger man ikke være spesielt glup for å forstå at 2-3 slike lån i året er nok til å please de fleste som ønsker en "ekstra" inntekt på siden. 

Er på høy tid å ha en oppvask i bank bransjen. Nok mennesker vet at dette allerede skjer i mindre skala også.  Venner som sørger for å få venner sine søknader innvilget osv. 

Håper bare låntagerne også får sin omgang på dette.. Det går ikke å leke dum ved å si " jeg trodde man måtte betale 300k for å låne 5 millioner her i Norge" 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Veldig fint at Nordea anmeldte saken og at det nå etterforskes. Om det viser seg å være mer enn disse to folkene som er under etterforskning er det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...