Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg ikke god nok

Gjest 8bc3f...6fa

Anbefalte innlegg

Gjest 8bc3f...6fa

Hei, 

Jeg skal prøve å dele det som jeg tror er roten til mine utfordringer. Grunnen til at jeg velger å dele tankene mine er at jeg er inne mitt andre "forhold", som egentlig ikke er ett forhold, og det gjør vondt at jeg drar andre folk inn i dette. Det er ikke ett skikkelig forhold fordi jeg klarer ikke åpne meg skikkelig, invitere han med til familie, har sex uten alkohol og dele alle mine usikkerheter. Slik har det vær hele livet. Den største usikkerheten gjelder utseende. Det at jeg har komplekser med utseende tror jeg bare en halvparten av problemene mine. Mulig det er roten til resten, men jeg er usikker. Jeg har aldri klart å slappe 100% av med sex. Det er lettere med alkohol. Han forrige jeg var i lag med over flere år gikk det tidvis flere måneder mellom hver gang vi hadde sex, da jeg ikke var komfortabel med å være helt naken rundt han. Jeg hadde også ofte på meg meg klær.

Jeg tror at følelsen av å ikke være god nok har gjort at jeg ikke klarer å være ærlig med de jeg holde på med. Han jeg holder på med nå tror at jeg ikke er "klar". Sannheten er at jeg ikke klarer å avvise han. Selv om jeg har hatt lyst. Tanken på at si at vi bør gå vår vei gjør så vondt at jeg ikke klarer å gjøre det. Jeg blir deprimert. Gutter har vist interesse for meg tidligere. Jeg har hatt flere one night stand, men jeg har sjeldent til aldri tatt iniativ til noe mer. Vertfall ikke noe som jeg ikke kan komme meg vekk i fra. Nå har jeg klart å ende opp i samme situasjon to ganger. Jeg har en gutt som jeg ikke har forelsket meg noe særlig i, men som jeg har tilbragt nok tid sammen med at jeg ikke klarer å avvise han. 

Jeg vet dette bare høres ut som at jeg må manne meg opp, avvise de ikke jeg ikke er interessert i, og finne noen jeg liker. Problemet er at da har kjærlighetssorg i flere måneder, om ikke opp til ett år(som med han forrige). Jeg tror roten til kjærlighetssorgen handler om at jeg føler med alene etterpå, ikke fordi jeg gjorde feil valg. Men de følelsene er veldig vanskelig, viss ikke umulig å skille når ett slikt valg skal tas. Det fører også til at jeg ikke klarer å være ærlig. Jeg klarer ikke tanken på sende han vekk. 

Med han forrige jeg holdt på med endte det med at vi "datet" i flere år. Når han først fikk nok og gikk sin egen vei brukte jeg godt over ett år på å komme meg videre. 

Jeg er usikker på om dette gir mye mening til dere som leser, eller om det i det hele tatt er mulig å få noe fornuftig utav det. Jeg er veldig klar over at det kan høres egoistisk ut mye av det jeg deler her, men det er litt av grunnen til at jeg ønsker hjelp. 

Jeg nevnte dette med usikkerhet rundt utseende, da dette i det minste er noe jeg er 100% sikker på at er komplekser som ikke er sunne. Om det kun er dette som fører til at jeg er som er, vet jeg ikke. Om jeg var mer sikker på meg selv, klar på hva jeg ønsket, ikke redd for å være god nok, så hadde jeg kanskje klart å være mer ærlig? 

Jeg kan legge til et eksempel til for å vise hvor langt disse følelsene påvirker jeg. Her en dagen fikk jeg beskjed fra en venninne om at en gutt som jeg ikke er noe særlig interessert i, men som jeg har ett godt øye til tidligere, gikk på date. Jeg er usikker på om jeg ble sjalu, eller bare deprivert av å høre det. Men tanken på at interessen fra han nå potensielt skulle forsvinne, gjorde at jeg fikk lyst å vise han interesse. 

Om noen ønsker å svare, så vil jeg gjerne påpeke at jeg ønsker ikke ha disse følelsene. Jeg er godt voksen, og klarer ikke komme meg videre i livet. Har ikke snakket med psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe da jeg selv ikke vet hva som feiler meg. 

Kort oppsummert så klarer jeg ikke tanken på ikke være ønsket. Bare jeg har hatt en flørt med noen, så gjør det vondt om noen andre tar over. Dette har ført til at jeg er i "forhold" som jeg ikke klarer å skyve bort, og småflørter som aldri ender i noe da jeg ikke klarer å åpne meg for noen. 

Anonymous poster hash: 8bc3f...6fa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...