hox Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Har surfet litt rundt på dette forumet, og andre steder, men jeg blir ikke helt klok på dette. Jeg har per i dag følgende utstyr: -Ett stk canon mv3i dv-kamera -Ett stk bærbar pc med firewire osv. -Ett stk vhs videospiller -Flere stk vhs Hvordan skal jeg kunne få dette inn på pc for redigering, uten at det koster skjorta? Er det mulig å bruke dv-kameraet å koble dette til tv/vhs for så å spille vhs inn på dv-kameraet? Jeg mener at kameraet mitt ikke har s-video eller composite inn, men manualen hverken bekrefter eller avkrefter dette, noen som har peiling? Finnes det i såtilfelle en firewire-ledning-sak som man kan koble til scart, for så å capture signalene inn til dv-tape? Hvilke muligheter har jeg, om jeg i såtilfelle har noen? Lenke til kommentar
kjall Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis du kjøper deg denne, gjør du en investering du garantert ikke kommer til å angre på. (jeg har akkurat kjøpt den) http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...548&l=&lantall= Denne har analog og digital både ut og inn. Du kan for eksempel koble vhs spilleren til på inngangen med s-video eller phono (composite) Og så kobler du utgangen til PC'en ved hjelp av firewire. Lenke til kommentar
hox Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 huffameg, den var dyr Lenke til kommentar
Jonna Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du kan ta en titt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=7&s=pl den har s-video, composite og lyd inn. + tv og radio tuner. Boksen gjør om til mpeg1/2 direkte, og du har flere kvaliteter å velge mellom. bl.a vcd, svcd, dvd, dvd long play. Den trenger usb2 for å få max kvalitet. (dvd) Dvd long play funker fint på usb1 og gir meget bra opptak fra tv. Den gir meget god kvalitet fra dv-kamera, har ikke prøvd fra vhs enda. hilsen Jon Arne Lenke til kommentar
hox Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Den var jo enda dyrere Finnes det ikke en måte å få scart -> firewire eller noe? Uten å benytte seg av en boks til 2000 kr. Lenke til kommentar
kjall Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Problemet er barer at en scartkabel overfører analoge signaler mens firewire er kun for digitale signaler...derfor trenger du en eller annen for bor boks eller tv kort som kan konvertere det analoge signalet til et digitalt et. Lenke til kommentar
hox Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 kan jeg gjøre dette med kamera mitt? canon mv3i.. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Neppe - sjekk i manualen. Nyare kamera, f.eks. MV650i, har AV-DV konverteringsfunksjonen. Ein ypperleg funksjon som eg bruker mykje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå