Bruno Banzai Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 (endret) Regner det som sannsynlig at de fleste på et eller annet tidspunkt opplever krøll med glidelåsen. At den rett og slett slutter å fungere slik den skal. Tipper plagget ofte blir avskrevet som tapt, men er det noen her som tilfeldigvis vet hvorfor dette skjer og nøyaktig hva det er som skjer? Endret 29. mai 2022 av Bruno Banzai Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 For meg er det stort sett at jeg får noe i glidelåsen, som et tøystykke ifra plagget glidelåsen, som bøyer tennene i glidelåsen. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 Eller at du river og sliter i den. En glidelås er et presisjonsverktøy. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 På dårlige glidelåser så er det stort sett den tappen du holder i som knekker av, eller så er det den lange tappen på enden som faller av. YKK-glidelåser har jeg aldri hatt problemer med, beste kvaliteten du får. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 Ofte begynner glidelåsen å spore av, dette skyldes at sporene i selve låsemekanismen åpner seg slik at taggene ikke hekter seg skikkelig fast i hverandre. Da hjelper det som regel å klemme sammen mekanismen slik at den blir strammere og klemmer taggene skikkelig i sammen. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 29. mai 2022 Del Skrevet 29. mai 2022 Hørt rykter at man kan prøve å "smøre" glidelåsen med litt talg fra et talglys. Usikker på om det funker når det har gått så langt som at sporene nekter å "kobble" seg sammen igjenn, men verdt ett forsøk. *Merk, ikke flytende talg, gnu ett utent lys mot selve glidelåsen.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå