Sjørøver Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 fadelink skrev (5 timer siden): Jeg mistenker at ditt menneskesyn er like tarvelige som den hatske Rowling. Du kan regne meg som kansellert, så slipper du å gjenta usaklighetene 😃 Hva gjør Rowling så hatefull? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Denne artikkelen er intellektuelt og journalistisk søppel. Hva var egentlig poenget? Å skape mer splittelse og dårlig stemning blant spillere? Har vi ikke nok av dette fra før av? La NRK, CNN, MSNBC, BBC og co holde på med dette venstreradikale woke-tullet. Her tapte Gamer.no mye kredibilitet hos meg, men det er ikke første gangen jeg har sett slikt på nettsiden (av samme "journalist", mon tro?). NB: Jeg har ikke noe imot å lese artikler jeg er uenig i, så lenge de er bra skrevet og argumentasjonen er godt underbygget. Endret 26. mai 2022 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Med 125 kommentarer i skrivende stund tror jeg vi har gjort jobben vår og gitt Lønningen oppmerksomheten han var ute etter. Med så mange kommentarer kan du nå fortelle alle vennene dine hvor snill og smart du er og, ikke minst, vise dem at du tilhøer den riktige siden. Er jo det som er viktigst av alt her i verden, det vet vi alle. OK! NÅ skal jeg slutte å trolle trollet! =D 4 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Geir T skrev: Denne artikkelen er intellektuelt og journalistisk søppel. Hva var egentlig poenget? Å skape mer splittelse og dårlig stemning blant spillere? Har vi ikke nok av dette fra før av? La NRK, CNN, MSNBC, BBC og co holde på med dette venstreradikale woke-tullet. Her tapte Gamer.no mye kredibilitet hos meg, men det er ikke første gangen jeg har sett slikt på nettsiden (av samme "journalist", mon tro?). NB: Jeg har ikke noe imot å lese artikler jeg er uenig i, så lenge de er bra skrevet og argumentasjonen er godt underbygget. Er bare Ashely på Destructoid som skriver dummere clickbaits enn dette. Blod på damer i horror-survival spill var visst ett angrep på mensen hos kvinner... Hun ga seg etter den, da, så kanskje Lønna her kan ta feedbacken i kommentarfeltet litt til seg, men tror det neppe =) Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Geir T skrev (7 minutter siden): Denne artikkelen var intellektuelt og journalistisk søppel. Hva var egentlig poenget? Å skape mer splittelse og dårlig stemning blant spillere? Har vi ikke nok av dette fra før av? La NRK, CNN, MSNBC, BBC og co holde på med dette venstreradikale woke-tullet. Her tapte Gamer.no mye kredibilitet hos meg, men det er ikke første gangen jeg har sett slikt på nettsiden (av samme "journalist", mon tro?). Hva er «venstreradikalt og woke» med en meningsartikkel om dette temaet, hvor skribenten oppfordrer til å gjøre seg opp sin egen mening? Oppriktig nysgjerrig på hva du legger til grunn. Eller er det bare merkelapper du liker å legge på de du er uenig med? Er artikkelen søppel fordi du er uenig med skribenten? Eller fordi du mener den er dårlig skrevet? Mange sterke ord her uten forklaring. Endret 26. mai 2022 av Snikpellik 5 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg synes det er viktig å faktisk sitere folk med "kontroversielle" meninger slik at leseren får førstehåndskunnskap om hva som er blitt sagt. Dette mangler i artikkelen, og det kan virke som enkelte har overreagert på noe de har oppfattet som diskriminerende uten at det er det. Jeg håper artikler som tar opp "kontroversielle" holdninger i fremtiden tar med sitater slik leseren får med seg hva forfatteren oppfatter som problematisk. 7 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Orwandel skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er viktig å faktisk sitere folk med "kontroversielle" meninger slik at leseren får førstehåndskunnskap om hva som er blitt sagt. Dette mangler i artikkelen, og det kan virke som enkelte har overreagert på noe de har oppfattet som diskriminerende uten at det er det. Her i denne saken er det vel først og fremst transmiljøet som føler seg diskriminert av uttalelsene, samt noen menneskerettsorganisasjoner og en rekke andre som mener enkelte av uttalelsene er diskriminerende. Når grupper føler seg diskriminert synes jeg man skal ta dem på alvor og forsøke å forstå hvorfor fremfor å som utenforstående konkludere med at de absolutt ikke ble det. Litt som diskusjonen rundt Joika-kaker for en stund siden. Samene følte seg diskriminert og karikert i en årrekke og ønsket å endre navnet på produktet. De tok til og med en demokratisk avgjørelse på det i Sametinget. Fremdeles presterte enkelte å beskylde dem for å være krenka og skjøre folk, og hevdet at de ikke følte seg diskriminerte. 5 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Når man snakker om slike holdninger, det har vært problemer rundt dette nå nettopp innen kvinne sykling, hvor en trans person deltok i en konkurranse og vant førsteplass. Som enkelte har nevnt tidligere i kommentarfeltet her, burde det være fritt frem eller ikke? Hva med homofile? Bør en homofil få gå i samme garderoben som sitt kjønn? Hvor setter man en grense, og hvorfor? Jeg kan garantere at de fleste ikke vil være like inklusive om det var snakk om pedofile. Lenke til kommentar
Populært innlegg Computron Skrevet 26. mai 2022 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Personlig er jeg ikke noe særlig opptatt av Harry Potter og hele universet rundt. Det har aldri vært helt min greie, men jeg vet at mange elsker HP universet. Men jeg leste gjennom teksten hans og både artikkelen og kommentarene til den har vært ganske som forventet. Et sunnhetstegn, fra mitt ståsted er at mange ser gjennom mye av det som blir skrevet, men så ser jeg at det er enkelte andre som skal tydelig signalisere at de er "gode" mennesker som er "forferdet" over JK Rowling sine argumenter og meninger. Jeg vet ikke om artikkelen er ment som et typ innlegg som kun viser forfatterens eget standpunkt eller om dette er hele Gamer.no sitt indirekte standpunkt på hele transe debatten. Det er positivt at den tar med debatten rundt det å boikotte noe, selv om det skinner gjennom hva forfatter mener om det hele. Men det er uansett litt problematisk å sable ned Rowling uten engang å henvise til de tingene hun skal ha sagt. For det andre bærer innlegget preg av en underliggende virtue signaliserende "holier than thou" greie som er et annet sykdomstegn i typer innlegg som dette. Og for det tredje er det som vanlig litt subtil gaslighting i slike artikler, der man serverer påstander uten ordentlige henvisninger. Den her f.eks er en drøy påstand; "Det er ikke bare Rowlings personlige meninger som kan være problematiske. Både bøkene og filmene har mange kontroversielle sider (for mange til at vi kan gå inn på detaljene her, men måten verkene forholder seg til stereotypier, rasisme og seksualisert vold har skapt mye debatt opp gjennom årene). Dette var jo litt av en kruttsalve, men som ikke backes opp av reelle, objektive fakta. Dette har jo dessverre blitt en klassisk hersketeknikk, man slenger ut noe for å tåkelegge det hele og så håper man at ikke noen arresterer en på manglende fakta. Og noe som ikke kan sies for ofte når man snakker om JK Rowling og alt rundt Harry Potter; Ikke noe Harry Potter univers uten JK Rowling. Å nekte henne å involvere seg i et fantasy univers hun har skapt og/eller tjene penger på dette faller på sin egen urimelighet. Noe å tenke på for alle andre som på ulike måter også skal tjene penger på Harry Potter universet og/eller skrive artikler for oppmerksomhetens skyld, samtidig som de skal stønne og okke seg over hennes meninger. Som f.eks utvikleren av dette spillet! Jeg ser forøvrig at Lønningen er profesjonell kommunikasjonsrådgiver og jeg regner da med at han god kjennskap til media/mediebruk og kildekritikk. I den forbindelse burde han vært bedre kjent med viktigheten av å kunne argumentere godt å ta med ordentlig henvisninger, kilder og ikke minst fakta. I artikkelen slik den fremligger fremstår han mer som en ren bladfyk uten for mye substans, dessverre. Endret 26. mai 2022 av Computron 9 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Iki skrev (47 minutter siden): Hva med homofile? Bør en homofil få gå i samme garderoben som sitt kjønn? Hvor setter man en grense, og hvorfor? Jeg kan garantere at de fleste ikke vil være like inklusive om det var snakk om pedofile. Hva skulle begrunnelsene vært for at en homofil person ikke skal få gå i samme garderobe som sitt kjønn? Jeg sliter litt med å forstå hvordan det i det hele tatt er et spørsmål. Hvorfor skal man sammenligne dette med pedofile? Noen kan være pedofil uavhengig av øvrig legning, kjønn eller kjønnsidentitet. Endret 26. mai 2022 av Snikpellik 4 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Den her er hysterisk artig pga det er sant.. 😆 8 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 18 minutes ago, LarZen said: Den her er hysterisk artig pga det er sant.. 😆 https://youtu.be/adh0KGmgmQw?t=146 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Sutekh skrev (31 minutter siden): https://youtu.be/adh0KGmgmQw?t=146 Nah, ikke noe artig. 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Mer woke søppel. Løp og kjøp Harry Potter! J.K.R er helt innenfor. Trenger ikke boikotte noe som helst. Er det noen jeg har boikottet, så er det Ubisoft, EA osv, det har jeg gjort i 12 år nå og vil fortsette med det helt til de ikke eksisterer lenger, + alle spill som har woke innhold såklart. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Snikpellik skrev (1 time siden): Hva skulle begrunnelsene vært for at en homofil person ikke skal få gå i samme garderobe som sitt kjønn? Jeg sliter litt med å forstå hvordan det i det hele tatt er et spørsmål. Hvorfor skal man sammenligne dette med pedofile? Noen kan være pedofil uavhengig av øvrig legning, kjønn eller kjønnsidentitet. Det er samme problemstilling som om en kvinne som føler seg som en mann skal kunne gå i herregarderober. Hvordan bestemmer man hvem som skal få gå inn i hvilken garderobe? I dagens samfunn behandler vi pedofili som en sykdom, slik man før behandlet homofili og trans personer. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Iki skrev (6 minutter siden): Det er samme problemstilling som om en kvinne som føler seg som en mann skal kunne gå i herregarderober. Forklar gjerne hvorfor? Jeg klarer ikke se at det er samme problemstilling i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 Snikpellik skrev (8 minutter siden): Forklar gjerne hvorfor? Jeg klarer ikke se at det er samme problemstilling i det hele tatt. Så du ser ikke sammenhengen mellom seksualitet og bruken av garderober? 3 Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 3 hours ago, LarZen said: Godt å se det store flertall her og på Facebook ikke deler Petter Lønningen sin mening rundt boikott og J.K. Rowling. De aller fleste mennesker i samfunnet, inkludert minoriteter i vestlige land selv, deler ikke ytre venstres ekstreme syn. Woke-folket projiserer sine egne fordommer på folk. Beste eksemplet jeg så var en video i går der en hvit ung selverklært antirasist satt og forklarte for en eldre svart kvinne hva det ville si å være svart. 3 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) Men er krig og vold til sammenligning greit? Derfor skal en ha god samvittighet for å fortsatt bruke penger på spill med krig og vold? Endret 27. mai 2022 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
ddol Skrevet 27. mai 2022 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) Sjørøver skrev (8 timer siden): fadelink skrev (13 timer siden): Endret 27. mai 2022 av Christianq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå