sverreb Skrevet 28. mai 2022 Del Skrevet 28. mai 2022 5 minutes ago, Frank Olsen said: Kjører de helt uten fører eller sitter det en der og "halvsover" klar til å trø på bremsen dersom noe skjer slik man opererer i Stavanger ? Helt uten. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 28. mai 2022 Del Skrevet 28. mai 2022 (endret) sverreb skrev (2 timer siden): Helt uten. sverreb skrev (2 timer siden): Helt uten. Rart da at Stavanger var først ut i verden med "førerløs" fullskala buss nå i mai 😆 For første gang er en stor selvkjørende buss sluppet løs i trafikken (tv2.no) Endret 28. mai 2022 av Frank Olsen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 Trondheim har hatt førerløs tuslebussrute i noen år, det er lett å jogge forbi denne. Men fullskala stor buss i blandet trafikk? Nja, nei ... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. juni 2022 Del Skrevet 11. juni 2022 ...bybane. Under jorden eller i totalt dedikerte felt helt adskilt fra folk slik at den kan holde høyere gjennomsnittshastighet enn en buss, og ikke treffer biler. Bybanen her jeg bor bruker 34 minutter på en strekning jeg sykler på 25 eller som bussen bruker 17 minutter på. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 15. juli 2022 Del Skrevet 15. juli 2022 Frank Olsen skrev (På 25.5.2022 den 13.00): Dette bygges jo i Stavanger/Sandnes nå. Europas lengste bussvei faktisk 🙂 Men det er ikke særlig populært lokalt, og dyr blir den også, 10 milliarder. «Superbussen» skal bli like god som bybane - Tu.no Jeg drar opp denne igjen jeg 🙂 Her kan man se hvordan det går med bussveien i Stavanger / Sandnes som jo skulle være ferdig i 2020: Skulle bli lengst i Nord-Europa. Nå våger ingen å spå når Bussvegen er ferdig – Rogaland (nrk.no) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå