OnetroM Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Fatter kjøpte seg en dell laptop med integrert Wireless-kort type B til jul og denne skulle opp på nett hjemme. Jeg kjøpte en SMC Barraicade router med WLAN og alt fungerte perfekt.. en dag eller to. Første problemet oppstod kontakt med routeren forsvant og man måtte manuelt logge på nettet her hjemme igjen. Dette skjedde et par ganger. Deretter falt plutselig WLAN kortet ut og kom opp på Device Manager med gul trekant. Jeg reinstallerte det og alt virket ok igjen. Etter noen dager skjer det samme, men nå kommer jeg ikke ut på internett. Laptopen viser pålogget hjemmenettet, routeren viser at laptopen har fått tildelt ip av DHCP serveren og jeg kan fra min stasjonære se laptopen ved et vanlig 'søk etter datamaskiner'. MEN, jeg får ikke pinget den og eneste trafikken som har gått er noen få pakker, snakk om 30-40. Jeg har avinstallert alle protokoller og tjenester og prøvd med noen og alle på nytt uten resultat. Kobler jeg på kabel på LAN uttaket funker ting som det skal mot routeren, så jeg tviler på at det er på routeren feilen ligger. Noen forslag eller er det HW feil på WLAN kortet? Mistenker det siste, men det da burde feilen vært litt mer konsekvent. Nytter vel ikke ringe Dell og be om nytt kort hvis det tilsynelatende ikke er noen feil (null feilmeldinger) og jeg har jo selv ansvar for router og eksterne ting. Er litt oppgitt nå for fatter er hypp på nett og jeg er hypp på fred og ro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå