Gå til innhold

Xbox takket nei til Marvel, like før Sony sikret seg Spider-Man på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gringorilla skrev (5 timer siden):

Det er nettopp slike avgjørelser som gjør at jeg alltid føler meg trygg på Playstation sine konsoller allerede ved release.

Trygg på at de rævkjører de med andre konsoller ja 😛 Batman-spillene er jo like bra som Spider-Man og de kom til begge konsoller og PC. Jeg digget Spider-Man til PS4, men utrolig irriterende at det kun var til PS4.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
Gringorilla skrev (5 timer siden):

Det er nettopp slike avgjørelser som gjør at jeg alltid føler meg trygg på Playstation sine konsoller allerede ved release.

Trygg på at de rævkjører de med andre konsoller ja 😛 Batman-spillene er jo like bra som Spider-Man og de kom til begge konsoller og PC. Jeg digget Spider-Man til PS4, men utrolig irriterende at det kun var til PS4.

Poenget er at du skal skaffe deg en PS4/5, så har du alle. Business is business!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (2 minutter siden):

Poenget er at du skal skaffe deg en PS4/5, så har du alle. Business is business!

Business er business ja, men man trenger ikke like/godta det. Jeg sier klart ifra hva jeg tenker om det, og så stemmer jeg med lommeboken. Jeg kjøper ikke PS5, og blir ikke å kjøpe flere Nintendo-konsoller heller. Xbox skal jeg heller ikke ha, men det er fordi MS allerede tjener på meg på PC.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
Gringorilla skrev (5 timer siden):

Det er nettopp slike avgjørelser som gjør at jeg alltid føler meg trygg på Playstation sine konsoller allerede ved release.

Trygg på at de rævkjører de med andre konsoller ja 😛 Batman-spillene er jo like bra som Spider-Man og de kom til begge konsoller og PC. Jeg digget Spider-Man til PS4, men utrolig irriterende at det kun var til PS4.

Det er vel bedre at de faktisk får penger nok til å lage et spill som enkelte kan spille (noen millioner i dette tilfellet) enn at de velger å ikke lage spillet?
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Det er vel bedre at de faktisk får penger nok til å lage et spill som enkelte kan spille (noen millioner i dette tilfellet) enn at de velger å ikke lage spillet?

Det er ikke nødvendigvis kun de to alternativene. Hadde ikke Sony vært så opptatt av å selge konsoller framfor spill så kunne de ha valgt å selge spillet til PC eller Xbox også. Da ville de solgt flere spill enn om de kun solgte til PS4. Men akkurat som Nintendo så er fokuset deres på å selge konsoller. Og eksklusive spill er eneste (og mest idiotiske) måten å selge konsoller på. 

Mange som gjerne kommer med at "business er business" eller at "Sony får lov å gjøre hva de vil", men jeg prater fra en forbrukers standpunkt. Jeg eier ikke aksjer i Sony. Jeg er opptatt av hva som gagner forbruker kontra et milliard-selskap. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendigvis kun de to alternativene. Hadde ikke Sony vært så opptatt av å selge konsoller framfor spill så kunne de ha valgt å selge spillet til PC eller Xbox også. Da ville de solgt flere spill enn om de kun solgte til PS4. Men akkurat som Nintendo så er fokuset deres på å selge konsoller. Og eksklusive spill er eneste (og mest idiotiske) måten å selge konsoller på. 

Mange som gjerne kommer med at "business er business" eller at "Sony får lov å gjøre hva de vil", men jeg prater fra en forbrukers standpunkt. Jeg eier ikke aksjer i Sony. Jeg er opptatt av hva som gagner forbruker kontra et milliard-selskap. 

I dette tilfellet var det marvel som gikk til Microsoft, der de ikke var interessert i spillet.

Om sony ikke hadde sagt ja til spillet så ville det ikke blitt noe spill.

Lenke til kommentar
Iki skrev (49 minutter siden):

I dette tilfellet var det marvel som gikk til Microsoft, der de ikke var interessert i spillet.

Om sony ikke hadde sagt ja til spillet så ville det ikke blitt noe spill.

Poenget mitt var at Sony kunne valgt å gi ut spillet på PC eller Xbox i tillegg. De valgte å ikke gjøre det. Omså som tidseklusiv.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Mange som gjerne kommer med at "business er business" eller at "Sony får lov å gjøre hva de vil", men jeg prater fra en forbrukers standpunkt. Jeg eier ikke aksjer i Sony. Jeg er opptatt av hva som gagner forbruker kontra et milliard-selskap. 

Det er dessverre for enkel tankegang å tro at eksklusive spill er forbrukerfiendtlig. Tvert imot, så gagner det forbrukere på lang sikt. Verken Sony eller Microsoft tjener penger på konsollene sine. Eksklusive spill (og tjenester) er det som holder folk på den ene eller andre konsollen. Dersom disse tingene IKKE hadde vært eksklusive, så hadde den ene konsollen dødd sakte men sikkert ut. Det fører til mindre konkurranse, som skader forbruker i betydelig større grad enn eksklusiver. Om du er i tvil, så er det bare å se tilbake på 80-tallet, hvor TV-spill holdt på å dø ut fordi Atari stort sett hadde hele markedet. Konkurransen har aldri vært så sunn som den er akkurat nå, bortsett fra kanskje PS3/360-æraen, og det fører til innovasjoner fra begge leire, både på software og hardware.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (2 minutter siden):

Poenget er at du skal skaffe deg en PS4/5, så har du alle. Business is business!

Business er business ja, men man trenger ikke like/godta det. Jeg sier klart ifra hva jeg tenker om det, og så stemmer jeg med lommeboken. Jeg kjøper ikke PS5, og blir ikke å kjøpe flere Nintendo-konsoller heller. Xbox skal jeg heller ikke ha, men det er fordi MS allerede tjener på meg på PC.

Ingen har sagt at noen av oss må være enige =) Langt i fra. Dette er jo en diskusjonsforum og her skal vi slenge meninger rundt =D Men veldig viktig å vite en del ting og det er 1: Det er en business ikke en vededighet. 2: er at ikke alle har penger til alle konsoller eller en GPC og det vet de jækla godt og med det vil de at sine systemer skal være mest spennende og da er eksklusivitet en av hoveddel der. Eksklusivitet fører og til litt konkurranse som gir mer variasjon og i noen tilfeller bedre kvalitet. Har ikke spillt Spider-Man spillene selv, men hører mye bra om de. Og selvfølgelig kommer ikke Sony til å gi ut sine spill på konkurentens systemer. Det hadde blitt helt patetisk og hadde skutt seg selv i foten med det. Det at Monecraft er multiplat og det var noen få MS eide spill på Switch er untak, men Spencer dsa selv det ikke blir mer av det. Hvorfor? Ekslusivitet selger. Jeg stemmer også med lommeboken og derfor droppet jeg XSX hittil. Er ikke mange spill som intereserer meg, liker ikke abotjenester/leie spill istedenfor å eie de og de gjør ikke noe spennende med hardware kontra hva jeg får fra Sony og Nintendo. Ikke at de er feilfrie...LANGT i fra, men er mer min greie, så kan vi to være enige om å være uenige =) Siden vi ikke kan få alt vi vil ha må vi gjøre det beste ut av det =) Men hvorfor vil du ikke ha en PS5 eller Nintendo konsoller? Du går glipp av mange fete spill og bra bruk og ny av hardware.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Mange som gjerne kommer med at "business er business" eller at "Sony får lov å gjøre hva de vil", men jeg prater fra en forbrukers standpunkt. Jeg eier ikke aksjer i Sony. Jeg er opptatt av hva som gagner forbruker kontra et milliard-selskap. 

Det er dessverre for enkel tankegang å tro at eksklusive spill er forbrukerfiendtlig. Tvert imot, så gagner det forbrukere på lang sikt. Verken Sony eller Microsoft tjener penger på konsollene sine. Eksklusive spill (og tjenester) er det som holder folk på den ene eller andre konsollen. Dersom disse tingene IKKE hadde vært eksklusive, så hadde den ene konsollen dødd sakte men sikkert ut. Det fører til mindre konkurranse, som skader forbruker i betydelig større grad enn eksklusiver. Om du er i tvil, så er det bare å se tilbake på 80-tallet, hvor TV-spill holdt på å dø ut fordi Atari stort sett hadde hele markedet. Konkurransen har aldri vært så sunn som den er akkurat nå, bortsett fra kanskje PS3/360-æraen, og det fører til innovasjoner fra begge leire, både på software og hardware.

PS360 og Wii æraen. =) Ellers 100% enig med deg =)
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...