Gå til innhold

Spillindustrien Vs Ukraina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Store AAA spill, kanskje ikke med det første, men mindre spill helt sikkert. 

DCS har allerde offsielle kampanjer basert på krigen i Georiga i 2008, ofte litt semi historiske, med what iffs osv. Det er jo også oppdrag basert på Syria krigen osv. Men vet ikke om du vil få noen Call of Duty Ukriane med det første.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gjest Baardsen said:

Hva tror dere der ute, kommer spillindustrien til å lage dataspill/krigssim om krigen i Ukraina eller er dette et fullstendig tabubelagt emne ???

Jo nærmere noe er i tid jo færre vil ta i det.

Spesielt når det er pågående med alt av lidelse og tap det medfører. Da virker det litt vel respektløst å prøve og kapitalisere på det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
vidor skrev (På 22.5.2022 den 18.42):

Spesielt når det er pågående med alt av lidelse og tap det medfører. Da virker det litt vel respektløst å prøve og kapitalisere på det.

Kommer ann på hvordan spillet blir designet og utført også handlingen og din rolle i spillet.
Selv personlig, så lager jeg det jeg vil (indie) med lite hensyn til hvordan folk føler seg om det

Lenke til kommentar
6 hours ago, S. Drakensson said:

Selv personlig, så lager jeg det jeg vil (indie) med lite hensyn til hvordan folk føler seg om det

Folk glemmer normalt ting ganske fort. Covid er jo langt fra over, men massemediemessig er det jo i hovedsak det. Virker som folk også begynner å bli så smått "ferdig" med Ukraina også. Om du er for tidlig ute med krigsbaserte ting merker du det vel fort på salgstallene.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
5 hours ago, vidor said:

Folk glemmer normalt ting ganske fort. Covid er jo langt fra over, men massemediemessig er det jo i hovedsak det. Virker som folk også begynner å bli så smått "ferdig" med Ukraina også. Om du er for tidlig ute med krigsbaserte ting merker du det vel for på salgstallene.

En gammal dame som overså et rike som utnyttet den tredje verden for sin egen gode, og som sin personlige formue bygger på alt fra våpen industri til slaveri er død, så media har ikke nok bredbånd til å snakke om Ukranina nå, kanskje om det atomkraftverket går i lufta får vi noen høydepunker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
vidor skrev (7 timer siden):

Folk glemmer normalt ting ganske fort. Covid er jo langt fra over, men massemediemessig er det jo i hovedsak det. Virker som folk også begynner å bli så smått "ferdig" med Ukraina også. Om du er for tidlig ute med krigsbaserte ting merker du det vel fort på salgstallene.

Neida jeg lager ikke spill om akkurat Ukraina konflikten. Men jeg mener at generelt sett,
er jeg ganske apatisk om hva folk synes om mitt verk. Jeg liker å gå min egen vei og være litt transgressiv.
Synes det er viktig å by på kunst som kan være litt ukomfortabel eller merkelig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
Gunfreak skrev (2 timer siden):

kanskje om det atomkraftverket går i lufta får vi noen høydepunker

En prolog til STALKER: Shadow of Chernobyl xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...