dawema Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Hei! Lurte på om jeg skulle klart på min innbo .forsikring sak.. Har en LG kombinert vaskemaskin som vi har betalt 11500 kr og nå plutselig viser feil kode tromler går ikke rund.. så jeg tenkte får den dekket på nogesbeste innboforsikring lo /frende men jeg fik avslag.. de sier det må skje en uhel , fysisk skade som kjer plutselig da kan de dekke.. er det rettferdig.. trenger tips og råd.. Lenke til kommentar
dawema Skrevet 21. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2022 Forresten maskinen er 6 år gammel også.. Lenke til kommentar
Radford Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 (endret) LOfavør sin innboforsikring dekker følgende (hentet fra: https://www.lofavor.no/forsikring/innboforsikring) : Innbo dekker: Brann, lynnedslag og eksplosjon Vannskader Tyveri og skadeverk Tyveri av sykkel og barnevogn inntil kr 40 000.- gjelder også el sykler (Sykler og sykkeltilhengere skal være forsvarlig låst når de ikke er i bruk. Sykler med verdi over 10 000 kroner skal låses med FG -godkjent sykkellås). Tyveri av Elsparkesykkel dekkes bare fra privat boligs uteareal og tyveri fra bygning enten det er på boligadresse eller annen bygning. Ansvar & rettshjelp Naturskader Merkostnader når boligen er ubeboelig etterskade Bekjempelse av insekter (veggedyr, skjeggkre og kakerlakker) Uhellskader på innbo Uhellskader på Mobiltelefon og Nettbrett Flytteforsikring ID-tyveri Bygningsmessige forandringer forrullestolbruker etter ulykke Tyveri av personlige eiendeler personbil og fritidsbåt Tilleggsdekninger: Utvidet dekning for enkeltgjenstander og samlinger Utvidet dekning for smykker og gull De spesifiserer også videre at den ikke dekker: Forsikringen dekker ikke: Skader som ikke er plutselige og tilfeldige Vedlikehold eller slitasjeskader Kosmetiske skader som riper, hakk, ol Teknisk svikt i elektroniske gjenstander Tyveri av Elsparkesykkel utenfor medlemmets private boligs uteareal eller annen bygning dekkes ikke Så, ja, du har nok fått rett beskjed og dette er "rettferdig" så vidt jeg kan se. Det du har oppleved ville normalt vært dekket av garanti/reklamasjonsrett. Mange vaskemaskiner pleier å ha en lenger produsentgaranti enn 5 år, vet du om dette er tilfellet for din maskin? Endret 21. mai 2022 av Radford 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Hadde innbo dekka defekt inventar pga. alder så ville det vore kjempebutikk for alle kundane og elendig butikk for forsikringsselskapet. 2 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Google feilmeldingen. Tipper det kan være motor - hvis så så bruker LG å ha 10 års garanti på motoren. Andre ting som kan være plutselig og i såfall bli dekket av forsikringen er hvis et fremmedlegemer har kommet forbi filteret og ødelagt pumpen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Er vel ekstremt sjeldent selve motoren ryker, er ofte alt annet som ryker. Så derfor gir dem 10 års garanti på motor og bygger den ekstra kraftig, vel vitende om at garantien på motoren er ganske meningsløs. Men google feilmeldingen eller sjekk manualen, kan være noe enkelt, kan være noe som ikke er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå