Christian86 Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Bakgrunn: Elkjøp - ordrebekreftelse. Endelig avtale eller kan de kansellere? - Forbrukerrett - Diskusjon.no TLDR: Elkjøp bommet, solgte en dyr drone billig og sa de likevel ville ære avtalen. Det er bekreftet 4 ganger, også skriftlig. Plutselig sendes en pakke, mens elkjøp sin kundeservice synes å tro ingen pakker skal sendes av de som er berørt i saken. Men de lover på tro og ære at riktig produkt skal bli sendt dvs Dji Dronen med beste håndkontroll. I dag kommer pakken, og det er feil produkt dvs med feil håndkontroller. Elkjøp maser nå om at jeg må innom butikk, vente, få tilsendt ny og levere fra meg gammel. Dvs jeg må bruke noen timer, bensin m.m på å rydde opp i feil de allerede har gjort og helgen er ødelagt sånn sett. Hva gjør jeg egentlig? 1. De har ensidig endret avtalen som er inngått på nettsiden uten å varsle 2. De har lovet at jeg skulle få riktig produkt men sendt noe annet 3. De ber meg rydde opp i det ved å løpe mellom butikker osv Ja, jeg er kanskje vrang, men når de har sagt 4 ganger, en coach på kundesentret gav sin egen epost med løfte om å følge opp (ikke hørt pip siden) så har jeg elkjøp i halsen. Kan jeg gi dem til mandag å fikse problemet og så foreta dekningskjøp ev? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Christian86 skrev (15 minutter siden): Bakgrunn: Elkjøp - ordrebekreftelse. Endelig avtale eller kan de kansellere? - Forbrukerrett - Diskusjon.no TLDR: Elkjøp bommet, solgte en dyr drone billig og sa de likevel ville ære avtalen. Det er bekreftet 4 ganger, også skriftlig. Plutselig sendes en pakke, mens elkjøp sin kundeservice synes å tro ingen pakker skal sendes av de som er berørt i saken. Men de lover på tro og ære at riktig produkt skal bli sendt dvs Dji Dronen med beste håndkontroll. I dag kommer pakken, og det er feil produkt dvs med feil håndkontroller. Elkjøp maser nå om at jeg må innom butikk, vente, få tilsendt ny og levere fra meg gammel. Dvs jeg må bruke noen timer, bensin m.m på å rydde opp i feil de allerede har gjort og helgen er ødelagt sånn sett. Hva gjør jeg egentlig? 1. De har ensidig endret avtalen som er inngått på nettsiden uten å varsle 2. De har lovet at jeg skulle få riktig produkt men sendt noe annet 3. De ber meg rydde opp i det ved å løpe mellom butikker osv Ja, jeg er kanskje vrang, men når de har sagt 4 ganger, en coach på kundesentret gav sin egen epost med løfte om å følge opp (ikke hørt pip siden) så har jeg elkjøp i halsen. Kan jeg gi dem til mandag å fikse problemet og så foreta dekningskjøp ev? De har 3 forsøk på å ordne opp og det er du som må returnere vare for å få ny, selv om det går bort tid og bensin. Dekningskjøp kan bare foretaes om du ikke får varen og du finner tilsvarende vare til lik pris i annen butikk. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2022 1 minute ago, Dragonlove said: De har 3 forsøk på å ordne opp og det er du som må returnere vare for å få ny, selv om det går bort tid og bensin. Dekningskjøp kan bare foretaes om du ikke får varen og du finner tilsvarende vare til lik pris i annen butikk. Du er klar over at dette ikke er en feil, men de har sendt et produkt jeg ikke bestilte? Dette er ikke "knappen funker ikke"...og jeg har jo ikke fått varen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Christian86 skrev (23 minutter siden): Du er klar over at dette ikke er en feil, men de har sendt et produkt jeg ikke bestilte? Dette er ikke "knappen funker ikke"...og jeg har jo ikke fått varen Ja det ble visst noe annet ja. Står alt om det her: Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett - Forbrukertilsynet Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Har du bedt de om å sende deg en returlapp, slik at det ikke skal koste deg unødvendig tid og penger? Høres unødvendig ut at du må dra innom en butikk hvis du bestilte på nett. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2022 34 minutes ago, Nukleosid said: Har du bedt de om å sende deg en returlapp, slik at det ikke skal koste deg unødvendig tid og penger? Høres unødvendig ut at du må dra innom en butikk hvis du bestilte på nett. Da sa de at jeg måtte sende i retur, vente på posten, at de registrerte den inn før de en gang ville sende noe ny vare. Humoren var at visstnok skulle nå aftersalesansvarlig på slependen ringe meg i dag. Da jeg kom kl 15 uten noe slik telefon ble jeg bra irettesatt om "i _løpet_ av dagen" i noe av den mer nedlatende tonen jeg har møtt på en stund..kl er snart 18 og de stenger om en time..ikke hørt pip. Nå har de dronen, og kanskje atte hvis mulig ble det bestilt noe, men aner ikke når jeg får den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå