Black Star Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har, for moro skyld, blitt med i budrunden på en Amstrad PC-CM maskin fra 1986. Jeg vant budrunden og får den tilsendt om få dager. Er det noen som kan fortelle meg noe om denne maskinen? Det jeg vet : Type : Amstrad PC-CM (PC1512DD). Det er en 8086 med 8MHz prosessor og 512KB ram. Dobbel 5,25 diskdrive i fronten. Noen som vet mer om denne maskinen? Spesifikasjoner, historikk og andre ting? Takknemlig for all informasjon du måtte ha om denne fantastiske, high-tec maskinen :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 HEi... Min første pc var veldig lik den du beskriver. Det var en Amstrad, på 8mhz, men husker ikke om jeg hadde like mye ram som den du får. Hadde 30mb harddisk, noe som var mye sidne jeg brukte en 10-15 av dem på d meste... I motsetning til din, så hadde jeg ikke 5" disk stasjon, men en std. 3,5" disk sta. Skjermen var ekstern og hadde vel 16 farger, hvis jeg ikke husker feil. Husker ikke årstall, men denne fantastiske pc'n kostet den nette sum av 12000,- TIL LYKKE MED KJØPET! MVH ZemteX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå