FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Hei, i går overklokket jeg cpu`en min fra Xp2800+ til Xp3200+, (fsb 200, multi 11) Også økte jeg minne frekvensen minimalt (fra 166mhz til 200mhz), men så ville ikke pcen starte "system failed memory test", så jeg tok ut batteriet fra HK, og resettet biosen, så startet jeg opp, det fungerte, men så hadde jeg glemt og plugge inn hardiskene mine igjen, så jeg skrudde av pcen og plugget dem inn igjen, og nå når jeg starter pcen kommer det ingen feil mld, ikke noen piip (ja speaker er plugget inn), skjermen står bare i standby.. jeg aner ikke hva skal gjøre og jeg trenger pcen!! Please hjelp meg.. EDIT: jeg har prøvd og plugge ut hardiskene igjen, men pcen starter fortsatt ikke! Endret 11. januar 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 så..vifter og alt går men det er svart skjerm? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Ta å napp ut jumperen, og vent i 10-15 sekunder og sett den på igjen og prøve og start maskinen. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) ja, vifter og alt går.. og hvis du tenker på jumperen ved batteriet som resetter biosen, så har jeg flyttet på den og satt den tilbake osv. EDIT: Vær så snill, jeg trenger virkelig hjelp her!!! Endret 11. januar 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 eukay... lagde en guide en tid tilbake. http://mscon.net/phpBB2/viewtopic.php?t=13 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 okay, jeg skal sjekke ut dette, problemet er jo at det fungerte før jeg plugget in hardiskene, også fungerte det ikke lenger... Noe er merkelig og galt her! Og det dødsviktig at jeg får fikset dette, absolutt helst i dag Lenke til kommentar
notarget Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Prøve å ta ut batteriet i 2min... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 okay, skal prøve det.. håper det virkelig fungerer, men er det mulig at noe er blitt ødelagt?? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 rart. kom du borti noe da? med tanke på statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 nei, jeg er ekstremt forsiktig når jeg håndterer hardware, aldri kortsluttet noe før Og som sagt fungerte det fint, så plugget jeg in hardiskene og startet opp også.. ikke noe skjermbildet.. En annen ting og merke seg er at det er ikke bare at det ikke kommer skjermbildet, det blir ikke kjørt en Power-on-self test som det kalles, det er under denne at man får eventuelle advarsels piip eller meldinger.. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Test med bare en minnebrikke. Tipper at enten minne eller cpu har tatt kvelden... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 har testet med bare en minne brikke, men ikke CPU.. ekstremt merkelig hvis cpu`en har tatt kvelden siden den er under en Coolermaster Aero 7+ CPU vifte og en Enermax kabinett vifte som blåser kald luft inn foran cpu viften, slik at luften cpu viften blåser inn mot cpu`en er kald.. CPU`en min holder seg ekstremt kald.. og jeg har ikke rørt den på ganske lang tid.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 du får bare prøve å bytte ut alle deler og estte det til bake en og en til du finner ut hva som er galt. virker det ikke med alt av nye komponenter er hk ødelagt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Det kan ikke være mulig at det har blitt ødelagt, det kan ikke ha blitt ødelagt via statisk elektrisitet, det er jeg nesten sikker på.. må være noe annet.. Det må være en annen løsning!!! Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hvordan skjerm har du? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 har du ikke mulighet til å låne komponenter? jeg vet ialefall ikke noen anen måte å finne det ut på. du kan jo teste hver krets med ..ja en slik måler husker ikke navnet. sjekka at skjermkabelen er i? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Prøve et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) sjekka at skjermkabelen er i? Har selv opplevd å overse de enkleste løsningene... Endret 11. januar 2004 av lodott Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Skjermkabelen er i, skjermkortet sitter, og jeg har prøvd og sette inn en og en ram brikke.. Jeg har en Toshiba 17" skjerm fra 1999.. Poenget er følgende: * LED lyset i HK lyser * Jeg har ikke rørt CPU * Får ingen feilmld * Power-on-self test kjører ikke * Prøvd med bare en ram brikke sittende * Koblet fra alle "unødvendige" PCI kort Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Rart problem, ingen tvil om det.. Du har jo 3 minnebrikker..har du prøvd dem alle 1 og 1? Nei..jeg tror fortsatt det samme som i sted, men vi bør kanskje ikke utelukke at hk kan ha tatt kveld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå