Gå til innhold

Pcen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei, i går overklokket jeg cpu`en min fra Xp2800+ til Xp3200+, (fsb 200, multi 11)

Også økte jeg minne frekvensen minimalt (fra 166mhz til 200mhz), men så ville ikke pcen starte "system failed memory test", så jeg tok ut batteriet fra HK, og resettet biosen, så startet jeg opp, det fungerte, men så hadde jeg glemt og plugge inn hardiskene mine igjen, så jeg skrudde av pcen og plugget dem inn igjen, og nå når jeg starter pcen kommer det ingen feil mld, ikke noen piip (ja speaker er plugget inn), skjermen står bare i standby.. jeg aner ikke hva skal gjøre og jeg trenger pcen!!

Please hjelp meg..

EDIT: jeg har prøvd og plugge ut hardiskene igjen, men pcen starter fortsatt ikke!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, jeg er ekstremt forsiktig når jeg håndterer hardware, aldri kortsluttet noe før :) Og som sagt fungerte det fint, så plugget jeg in hardiskene og startet opp også.. ikke noe skjermbildet..

En annen ting og merke seg er at det er ikke bare at det ikke kommer skjermbildet, det blir ikke kjørt en Power-on-self test som det kalles, det er under denne at man får eventuelle advarsels piip eller meldinger..

Lenke til kommentar

har testet med bare en minne brikke, men ikke CPU.. ekstremt merkelig hvis cpu`en har tatt kvelden siden den er under en Coolermaster Aero 7+ CPU vifte og en Enermax kabinett vifte som blåser kald luft inn foran cpu viften, slik at luften cpu viften blåser inn mot cpu`en er kald.. CPU`en min holder seg ekstremt kald.. og jeg har ikke rørt den på ganske lang tid..

Lenke til kommentar

Skjermkabelen er i, skjermkortet sitter, og jeg har prøvd og sette inn en og en ram brikke..

Jeg har en Toshiba 17" skjerm fra 1999..

Poenget er følgende:

* LED lyset i HK lyser

* Jeg har ikke rørt CPU

* Får ingen feilmld

* Power-on-self test kjører ikke

* Prøvd med bare en ram brikke sittende

* Koblet fra alle "unødvendige" PCI kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...