jtninvest Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Jeg har en Omega Speedmaster som jeg forrige uke var så uheldig å skrape opp glasset på da jeg dultet hånden borti murpuss i hjemmet. Glasset er "ripebestandig safirglass". Prisen for å bytte glasset er mellom 10.000-15.000,-. Er dette noe jeg kan ta på innboforsikringen min? Jeg har en helt vanlig innboforsikring med dekning av skade på enkeltgjenstander opp til 50.000,-. På forhånd takk 🙂 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Les vilkårene da det er forskjell fra selskap til selskap. Som regel må man ha topp dekning for slike uhell. 1 Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Har du forsøkt å polere vekk ripen? Lenke til kommentar
jtninvest Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 45 minutes ago, nVIDIAsucks said: Har du forsøkt å polere vekk ripen? Nei, har ikke forsøkt det. Hvordan gjør jeg det isåfall? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Vet ikke 🙂 Ville hørt med urmaker. Det var en del av de jevnlige servicene da jeg hadde finklokke: Hverken lenke eller glass så ut etter flere års bruk ved arbeid nedi trange motorrom og på belteaggregat på tyngre panserkjøretøy. Når jeg fikk klokken tilbake så den alltid så god som ny ut. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 jtninvest skrev (21 timer siden): Prisen for å bytte glasset er mellom 10.000-15.000,-. Er dette noe jeg kan ta på innboforsikringen min? Hva med å spørre forsikringsselskapet ditt? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 nVIDIAsucks skrev (13 timer siden): Har du forsøkt å polere vekk ripen? Hadde han hatt hesalite-versjonen så ville det gått. Safirglass, neppe. Lenke til kommentar
vara Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Innbo har ofte toppforsikring som dekker uhell. Hvis du ikke har dette så vil du mest sannsynlig bli avvist. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mai 2022 Del Skrevet 22. mai 2022 Vanlegvis så må du ha innboforsikring med inkludert uhellsforsikring for å få slike skader dekt. Uhellsforsikring vil typisk berre være inkludert i dei litt dyrsre premium/pluss forsikringane, heilt vanleg grunnleggande innboforsikring har ikkje alltid uhellsforsikring. Rådet er at du les nøye gjennom forsikringsvilkåra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå