DCP Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg skal lakke både utsiden og innsiden av kabinettet mitt. på innsiden vil jeg har "glossy" hvit (det motsatte av matt) og på utsiden "glossy" rød. Jeg lurer på hva jeg trenger av forskjellige lakk typer (grunning osv) for at det skal bli bra resultat. Det som er synd er at jeg må lakke på verandaen og tempraturen i lufta ligger rundt 0°c (Oslo nord) Har det egentlig noe å si? Alt som kan hjelpe en nybegynner med lakking kan dere poste her. Lenke til kommentar
Walk On Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Les innleget mitt så lærer du litt :smile: Det lønner seg å bruke skikkelig lakk av bra merke. http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...m=15&replies=12 se nederst... Håper det hjelper. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Bare en liten "add-on" til det Walk On skrev. Har du problemer med å få tak i silikonfjerner (som sikkert er jæskla dyr i tilleg), kan du bruke Zippo fuel. Jo, den er jo dyr den også, men du slipper i alle fall og ende opp med en stor kanne av ett eller annet. Gjør i alle fall samme nytten Lenke til kommentar
DCP Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Takk skal dere ha. tror jeg begynner med lakkinga til uka Lenke til kommentar
DCP Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Da er lakking/case mod igang. dere kan følge med på denne siden: http://dcp.d2g.biz/cm/index.html Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 hadde det ikke vært en ide å demontere viftene før du lakkerte dem?? jeg bare spør Lenke til kommentar
DCP Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Jo egentlig men siden det var en stygg liten vifte som ikke fungerer så går det nok greit skulle bare teste om lakken satt seg på vifter Lenke til kommentar
DCP Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Hmmm jeg har møtt en vegg. Jeg skulle kutte ut pleksiglass slik at det passet til kuttet i kabinettet. men med stikksaga så ble det bare smeltetull og jeg kom ingen vei. har noen av dere et tips til hvordan jeg skal fikse dette? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har du testa med en listsag? En sag med fine tagger på slik at treverket ikke bli flisa opp? Kanskje det går? Lenke til kommentar
fluid_ Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Disabled CP, jeg kan hjelpe deg med lakkering av case'n og kutting av plexi.. Lenke til kommentar
DCP Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 fluid. jeg har ikke problemer med lakkinga. det som stopper meg er det forbanna vinduet. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 19:46, DCP skrev:Hmmm jeg har møtt en vegg. Jeg skulle kutte ut pleksiglass slik at det passet til kuttet i kabinettet. men med stikksaga så ble det bare smeltetull og jeg kom ingen vei. har noen av dere et tips til hvordan jeg skal fikse dette? prøv og ta det med ro når du sager. bruker du metall eller tre-blad på saga? prøvde med metallsagblad og måtte sage kjempesakte. med tresagbladet gikk det litt fortere. Lenke til kommentar
fluid_ Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hva sliter du med når det gjelder kuttinga ? Dra på biltema og kjøp et sett med stikksag blader. Da følger det med et blad som kutter plast. Bruk det da får du fine og rene kutt. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Det viktigste når du kutter er å stille ned farta på stikksaga, det fant iallfall jeg fort ut, plexiglass lukter ikke godt i smelta form! :wink: Greit det tar lang tid, men kantene blir pene og du slipper smelting... Lenke til kommentar
DCP Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 minuset mitt er at min stikksag er gammel og ser ut til å bare ha en knapp. Lenke til kommentar
fluid_ Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 hvordan skal du feste glasset da ? med list ? Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg prøvde først å feste med silikon, men det funka dårlig (litt rar silikon sak) Så jeg endte opp med en sterk dobbelsidig tape, og de funka faktisk veldig bra. Ser nok muligens bedre ut med list da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå