brukernan Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Vil delene jeg har plukket ut gå godt sammen eller burde jeg gjøre endringer? Valgte billigere hovedkort og dyr prosessor-kjøler av eget ønske. Setter pris på kunnskapen dere vil dele med meg :). Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Jeg er ikke en ekspert og andre kan nok gi gode råd mtp resten av pc-delene, men hvis jeg skulle bygget ny pc i dag ville jeg valgt et hovedkort som støttet DDR5. 1 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 DDR5 er fortsatt en god del dyrere i forhold til DDR4, uten at en får noe særlig høyrere FPS i spill. Jeg oppgraderte nettop selv, og droppet DDR5. Da er det bedre å bruke prisdifferansen på bedre CPU eller GPU. 1 Lenke til kommentar
brukernan Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 Ja har gjort litt research nå og tror DDR4 er bra nok for min del, kanskje det kommer til å bite meg i fremtiden, men sånn er det. Skal satse på dette her men kommer til å gå for en i7-12700 istedet :) Lenke til kommentar
dopus Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Gikk selv for 12400f cpu . Veldig mye CPU for pengene . Og yter nesten det samme i spill som sine dyrere "storesøsken" sammen med et PNY 3070TI som var på elkjøp kampanje (6990). Byttet ut min gamle trege 32GB ddr4 med et nytt kit som kjører på 3600Mhz. Veldig fornøyd med ytelse i spill. Hovedkortet ditt fra MSI ser ut til å være et bra valg. MSI scorer bra med lave temperaturer på VRM chipene i forhold til mange andre merker. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 (endret) Har On 5/18/2022 at 3:12 PM, deltadaddy said: Vil delene jeg har plukket ut gå godt sammen eller burde jeg gjøre endringer? Valgte billigere hovedkort og dyr prosessor-kjøler av eget ønske. Setter pris på kunnskapen dere vil dele med meg :). Har du sjekket om Kjøler passer på socket 1700?? *oppdatering* Ser ut til at socket 1700 er støttet fra og med 4 kvartal 2021 på den kjøleren. Endret 20. mai 2022 av dopus Lenke til kommentar
brukernan Skrevet 21. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2022 Så litt på 12400 også, men endte opp med å bruke litt mer penger på cpu. Har høye forventninger til noctua sine produkter, de hadde en side som viste hvilke hovedkort og prosessorer som er compatible med produktene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå