Olav Skipnes Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Denne artikkelen nemner ikkje oss som har gått over til å fyra med bioparafin. Med glasfibertank kan vi fyra så lenge bioparafin finst, og vi treng ikkje grava opp tanken. Bioparafin er eit attraktivt alternativ, luktar mykje mindre enn vanleg parafin, og huset stankar ikkje etterpå viss du er uheldig og søler. 1 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 MortenL skrev (27 minutter siden): Jeg har sett reklame for firma som ønsker å ta fjernejobben. Det er selvsagt i deres interesse å overdrive nødvendigheten for å fjerne denne. La naturen få jobben mener jeg. Det ser nesten ut som om vi pumper ut det vi kan, så det bare er igjen 3cm på bunn, og så fyller jord på tanken til 10cm(sandholdig jord iblandet tre fra fliskutter), tilsetter vann med litt kunstgjødsel og så lar det stå noen år med korken av så vil det ordne seg selv.. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Olav Skipnes skrev (1 time siden): Denne artikkelen nemner ikkje oss som har gått over til å fyra med bioparafin. Med glasfibertank kan vi fyra så lenge bioparafin finst, og vi treng ikkje grava opp tanken. Bioparafin er eit attraktivt alternativ, luktar mykje mindre enn vanleg parafin, og huset stankar ikkje etterpå viss du er uheldig og søler. Det ser ut til å være en rekke unntak eller smutthull i forskriften. Det er bare å lese og anvende på en måte som ikke rammes av den. Spesielt §2 og 3 definerer mange unntak. 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Olav Skipnes skrev (1 time siden): Denne artikkelen nemner ikkje oss som har gått over til å fyra med bioparafin. Med glasfibertank kan vi fyra så lenge bioparafin finst, og vi treng ikkje grava opp tanken. Bioparafin er eit attraktivt alternativ, luktar mykje mindre enn vanleg parafin, og huset stankar ikkje etterpå viss du er uheldig og søler. Koster ikke bioparafin skjorta da? Kan det være lønnsomt på noen som helst måte? 1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 18. mai 2022 Del Skrevet 18. mai 2022 Kahuna skrev (5 timer siden): Det ser nesten ut som om vi pumper ut det vi kan, så det bare er igjen 3cm på bunn, og så fyller jord på tanken til 10cm(sandholdig jord iblandet tre fra fliskutter), tilsetter vann med litt kunstgjødsel og så lar det stå noen år med korken av så vil det ordne seg selv.. Jeg forstår ikke hvorfor man skal komplisere dette. Selv pumpet jeg ut innholdet med elektrisk dykkpumpe, ca 400 liter som ble gitt til en som hadde bruk for det. Spylte med litt vann og sugde ut med industristøvsuger. Så dusjet jeg med avfetting og spylte med vann igjen og sugde ut. "Vaskevannet" tømt på noen tomme dunker og levert på gjenvinning. Så leverer man rapport til kommunen. Ligger tanken slik at den er grei å fjerne så er det enklere, da trenger man ikke rengjøre den utover å tømme den. Kan stort sett leveres gratis til skrapmetall-forhandlere. Da slipper man å fylle med pukk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå